2015
L aventure de la lecture
BAKEŠOVÁ, VáclavaZákladní údaje
Originální název
L aventure de la lecture
Název česky
Dobrodružství četby
Název anglicky
The adventure of reading
Autoři
BAKEŠOVÁ, Václava (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Hradec Králové, Les enjeux du jeu, od s. 35-42, 8 s. 2015
Nakladatel
Gaudeamus
Další údaje
Jazyk
francouzština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/15:00085358
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7435-623-0
Klíčová slova česky
čtení; čtenář; hravé přístupy ke čtení; Daniel Pennac; Pierre Bayard; Yael Hassan
Klíčová slova anglicky
reading; reader; playful approaches; Daniel Pennac; Pierre Bayard; Yael Hassan
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 9. 3. 2016 12:48, doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
V originále
Cette étude est une analyse de différentes positions susceptibles de jouer un role important dans le processus de l éveil de la motivation pour la lecture (parents, chercheurs, enseignants et lecteurs). Elle est basée sur les idées de Daniel Pennac (et de son livre Comme un roman) et Pierre Bayard (et de son texte Comment parler des livres que l on n a pas lus) et est une réflexion sur le role des livres dans un cadre scolaire.
Česky
Tato studie analyzuje různé role, které by mohly hrát důležitou úlohu v procesu probouzení motivace ke čtení (rodiče, výzkumní pracovníci, učitelé a čtenáři). Je založena na myšlenkách Daniela Pennaca (a jeho knihy Jako román), Pierra Bayarda (a jeho textu Jak mluvit o knihách, které jsme nečetli) a je reflexí o úloze knih ve školním prostředí.
Anglicky
This study is the analysis of different positions likely to play an important role in the process of the awakening of the motivation for reading (parents, researchers, teachers and readers). It is based on the ideas of Daniel Pennac (and his book Comme un roman) and Pierre Bayard (with his text Comment parler des livres que l on n a pas lus) and reflects on the role of books in a school setting.