D 2015

L aventure de la lecture

BAKEŠOVÁ, Václava

Základní údaje

Originální název

L aventure de la lecture

Název česky

Dobrodružství četby

Název anglicky

The adventure of reading

Autoři

BAKEŠOVÁ, Václava (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Hradec Králové, Les enjeux du jeu, od s. 35-42, 8 s. 2015

Nakladatel

Gaudeamus

Další údaje

Jazyk

francouzština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

Písemnictví, masmedia, audiovize

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/15:00085358

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7435-623-0

Klíčová slova česky

čtení; čtenář; hravé přístupy ke čtení; Daniel Pennac; Pierre Bayard; Yael Hassan

Klíčová slova anglicky

reading; reader; playful approaches; Daniel Pennac; Pierre Bayard; Yael Hassan

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 9. 3. 2016 12:48, doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.

Anotace

V originále

Cette étude est une analyse de différentes positions susceptibles de jouer un role important dans le processus de l éveil de la motivation pour la lecture (parents, chercheurs, enseignants et lecteurs). Elle est basée sur les idées de Daniel Pennac (et de son livre Comme un roman) et Pierre Bayard (et de son texte Comment parler des livres que l on n a pas lus) et est une réflexion sur le role des livres dans un cadre scolaire.

Česky

Tato studie analyzuje různé role, které by mohly hrát důležitou úlohu v procesu probouzení motivace ke čtení (rodiče, výzkumní pracovníci, učitelé a čtenáři). Je založena na myšlenkách Daniela Pennaca (a jeho knihy Jako román), Pierra Bayarda (a jeho textu Jak mluvit o knihách, které jsme nečetli) a je reflexí o úloze knih ve školním prostředí.