Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@book{1322043, author = {Stehlíková Babyrádová, Hana and Kamenický, Petr and Horáček, Radek and Novotná, Hana and Matějková, Michaela and Navrátil, Ondřej and Kovář, Petr and Želazková, Martina and Rodriguez Točíková, Irena and Francová, Jana and Zorkovská, Júlia and Tuľaková, Katarína}, address = {Brno}, edition = {první}, keywords = {specifický výzkum; historie výtvarné výchovy; teorie výtvarné výchovy; inovace výchovy uměním; osobnosti výtvarné pedagogiky; tvůrčí pedagogický výkon}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-7544-3}, publisher = {Vydavatelství Masarykovy univerzity}, title = {Trasy. Výzkum analogií historických aspektů a současných inovativních tendencí v edukaci a v umění}, year = {2014} }
TY - BOOK ID - 1322043 AU - Stehlíková Babyrádová, Hana - Kamenický, Petr - Horáček, Radek - Novotná, Hana - Matějková, Michaela - Navrátil, Ondřej - Kovář, Petr - Želazková, Martina - Rodriguez Točíková, Irena - Francová, Jana - Zorkovská, Júlia - Tuľaková, Katarína PY - 2014 TI - Trasy. Výzkum analogií historických aspektů a současných inovativních tendencí v edukaci a v umění VL - neuvedeno PB - Vydavatelství Masarykovy univerzity CY - Brno SN - 9788021075443 KW - specifický výzkum KW - historie výtvarné výchovy KW - teorie výtvarné výchovy KW - inovace výchovy uměním KW - osobnosti výtvarné pedagogiky KW - tvůrčí pedagogický výkon N2 - Odborná kniha shrnuje výsledky specifického výzkumu prováděného pracovníky katedry výtvarné výchovy PdF MU Brno ve spolupráci s doktorandy zaměřeného na inovativní tendence ve výtvarné pedagogice v minulých třiceti letech. Autoři použili metodu kvalitativního výzkumu - akční výzkum, pozorování, analýza procesu, případové studie. V testech jsou řešeny otázky poznávání vizuální gramatiky,způsoby pořizovaní a šíření obrazu, procesy vnímání výtvarného umění, mezioborové vztahy v humanitních oborech s akcentem na výtvarnou pedagogiku. V kontextu uvedení zahraničních zdrojů a zkušeností ze stáží se zaměřují také na hypertrofii audiovizuality a možnosti vytváření opozice k tomuto problému ve vizuální komunikaci různými způsoby – rozvíjením akcí, interaktivních cvičení, posilováním performativity. Znovuobjevovaný zájem o tělo je aktualizován i za účasti nových médií, kdy tělo není adorováno obrazem, nýbrž je zkoumáno v sociálních kontextech. Ústřední téma nazvané Trasy v umění a v edukaci je takto zkoumáno nejnovějšími metodami a je reflektováno v jednotlivých kapitolách, jejichž obsah koresponduje se současnými dizertačními projekty. ER -
STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana, Petr KAMENICKÝ, Radek HORÁČEK, Hana NOVOTNÁ, Michaela MATĚJKOVÁ, Ondřej NAVRÁTIL, Petr KOVÁŘ, Martina ŽELAZKOVÁ, Irena RODRIGUEZ TOČÍKOVÁ, Jana FRANCOVÁ, Júlia ZORKOVSKÁ a Katarína TUĽAKOVÁ. \textit{Trasy. Výzkum analogií historických aspektů a současných inovativních tendencí v edukaci a v umění}. první. Brno: Vydavatelství Masarykovy univerzity, 2014, 255 s. ISBN~978-80-210-7544-3.
|