LOLLOK, Marek. Připravenost vzdělávat žáky s odlišným mateřským jazykem jako pedagogická kompetence: specializace i všestrannost. In Konference ICOLLE 2015: Mezinárodní konference celoživotního vzdělávání. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Připravenost vzdělávat žáky s odlišným mateřským jazykem jako pedagogická kompetence: specializace i všestrannost
Název anglicky Readiness to educate learners whose mother tongue is not Czech: specialization and versatility
Autoři LOLLOK, Marek.
Vydání Konference ICOLLE 2015: Mezinárodní konference celoživotního vzdělávání, 2015.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky žáci s odlišným mateřským jazykem, žáci-cizinci, inkluze; pedagogické kompetence; profesní příprava učitelů; další vzdělávání učitelů
Klíčová slova anglicky learners whose mother tongue is not Czech, learners-foreigners; inclusion; pedagogical competences; teachers education and training
Změnil Změnila: doc. Mgr. Zuzana Urválková, Ph.D., učo 6750. Změněno: 30. 11. 2016 12:26.
Anotace
Příspěvek se zabývá tématem vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem v souvislosti s kompetencemi moderního pedagoga. Na základě poznatků o jednotlivých stránkách a fázích procesu vzdělávání žáků s OMJ jsou pojmenovány a detailněji popsány základní komponenty této komplexní pedagogické kompetence. Vzdělávání žáků s OMJ je přitom chápáno jako součást širšího procesu začleňování a zapojování těchto žáků do společnosti, na kterém se učitel může efektivně podílet jen tehdy, pokud je k tomu dostatečně kvalifikován.
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 20:42