FLAŠAR, Martin. Stará místo nové. Proč interpretace nahrazuje současnou hudební tvorbu? In Vereš, Jozef. Ars longa, vita brevis. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Pedagogická fakulta, 2015, s. 89-104. Hudba - integrácie - interpretácie 18. ISBN 978-80-558-0843-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Stará místo nové. Proč interpretace nahrazuje současnou hudební tvorbu?
Název anglicky Old instead of new. Why interpretation replaces current musical production?
Autoři FLAŠAR, Martin (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Nitra, Ars longa, vita brevis, od s. 89-104, 16 s. Hudba - integrácie - interpretácie 18, 2015.
Nakladatel Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Pedagogická fakulta
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14210/15:00085511
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-558-0843-7
Klíčová slova anglicky music creation; music performace; early music; contemporary music
Štítky rivok
Změnil Změnil: doc. PhDr. Martin Flašar, Ph.D., učo 40864. Změněno: 30. 3. 2016 21:05.
Anotace
Následující příspěvek je založen spíše na hypotézách určených k diskuzi. V posledních letech lze v české hudební kultuře pozorovat silnou tendenci k vytlačování soudobé hudby hudbou starou. Procesy, které vedou k této paradoxní situaci, mají řadu historických příčin. Hnutí Nové hudby definitivně ztratilo své posluchače kvůli svému pohrdání publikem a elitářství. Na druhé straně hnutí staré hudby hudbě zjevně navrací lidský rozměr s jistou mírou nepřesnosti, nedokonalosti, křehkosti a hluboké emocionality. Prohrála už Nová hudba definitivně svou bitvu o posluchače? Jaké jsou její šance pro nejbližší budoucnost?
Anotace anglicky
The following contribution is based more on assumptions intended for discussion. In Czech music of recent years there can be observed a strong tendency for an extrusion of contemporary music by early music. Processes that lead to the paradoxical situation have a number of historical reasons. New Music movement finally lost its audience because of his contempt for the audience and elitism. On the other hand, the movement for the early music apparently restores the human dimension in music with a certain degree of inaccuracy, imperfection, fragility and deep emotionality. Has the New music finally lost its battle for listener? What are her chances for the immediate future?
Návaznosti
MUNI/A/1179/2014, interní kód MUNázev: Výzkumné sondy k dějinám hudební kultury na Moravě, především v Brně, část II.
Investor: Masarykova univerzita, Výzkumné sondy k dějinám hudební kultury na Moravě, především v Brně, část II., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 07:39