ČERVENKA, Karel. Zážitkový kurz Ikspíriens: Prostor pro vzájemnou podporu dětí se sluchovým postižením a s poruchami chování. In KB-Dozententagung 2015. Docentské dny 2015. Brno, 2015. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Zážitkový kurz Ikspíriens: Prostor pro vzájemnou podporu dětí se sluchovým postižením a s poruchami chování
Název česky Zážitkový kurz Ikspíriens: Prostor pro vzájemnou podporu dětí se sluchovým postižením a s poruchami chování
Název anglicky The Experiential Course Ikspíriens as a Field of mutual support of Young People with Hearing Impairments and Behavioural Disorders
Autoři ČERVENKA, Karel.
Vydání KB-Dozententagung 2015. Docentské dny 2015. Brno, 2015. 2015.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky stigmatizace; intervence; speciální vzdělávací potřeby; poruchy chování; sluchové postižení; inkluze
Klíčová slova anglicky stigmatization; stigma; master status; special education; intervention; special individual needs; behavioural disorder; hearing impairment; social inclusion; inclusive education; informed intervention
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D., učo 8596. Změněno: 16. 3. 2016 09:41.
Anotace
Teoretická reflexe studentského zážitkového kurzu Ikspírijens bez bariér aneb my si rozumíme. Kurz propojil dvě skupiny dospívajících - sluchově postižené a děti s poruchami chování. V přednášce je kurz představen optikou Goffmanovy koncepce stigmatizace s důrazem na potenciál, který (nejen) v procesu etopedické intervence může kurz směrem ke zmírňování stigmatizujícího efektu postižení/znevýhodnění jeho účastníků.
Anotace anglicky
Theoretical reflection on the experiential course "Ikspírijens without barriers or we understand each other". The coursewas organized by students for two groups of adolescents - the hearing impaired and children with behavioural disorders. The course is view through Goffman's concept of stigma and through his eyes tried to grasp the potential that an appropriate course may have in terms of mitigating the effect of stigmatizing the disability / handicap of its participants.
VytisknoutZobrazeno: 23. 5. 2024 21:25