2015
Analysis of National and Cultural Indentity Educational Programmes with Examples of Good Practice
KLAPKO, DušanZákladní údaje
Originální název
Analysis of National and Cultural Indentity Educational Programmes with Examples of Good Practice
Název česky
Analýza edukačních programů projektu NAKI s příklady dobré praxe
Autoři
KLAPKO, Dušan (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Czech-polish historical and pedagogical journal, Brno, Masaryk University, 2015, 1803-6546
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/15:00087564
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
UT WoS
000379842300007
Klíčová slova česky
edukace; projekt Národní a kulturní identitx (NAKI); Národní památkový ústav; diskurs; diskursivní analýza; příklady dobré praxe.
Klíčová slova anglicky
education; National and Cultural Identity (NAKI) Project; National Heritage Institute; Discourse; Discourse Analysis; Examples of good Practice.
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 1. 2017 10:03, Dana Nesnídalová
Anotace
V originále
In this paper we draw on the previous presentation in which we introduced the goals and theoretical foundations of the NAKI (National and Cultural Identity) educational programme. The main goal of NAKI was applied research and development whose results would contribute to creating a system of educational programmes focused on education about tangible and intangible cultural heritage including historical dwellings, cultural landscape and archaeological heritage. Using discourse analysis, we present the interpretation of the accounts of the participants of educational programmes which took place in buildings of the National Heritage Institute of the Czech Republic.
Návaznosti
DF12P01OVV014, projekt VaV |
|