KIM, Tae-Sik a Yongmin KIM. Who are (not) Koreans? Practices Employed by Korean News Media for Covering Korean American Individuals’ Success Stories. Citizenship Studies. United Kingdom: Taylor & Francis, 2016, roč. 20, 3-4, s. 490-509. ISSN 1362-1025. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/13621025.2016.1139055.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Who are (not) Koreans? Practices Employed by Korean News Media for Covering Korean American Individuals’ Success Stories
Autoři KIM, Tae-Sik (410 Korejská republika, garant, domácí) a Yongmin KIM (410 Korejská republika).
Vydání Citizenship Studies, United Kingdom, Taylor & Francis, 2016, 1362-1025.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Impakt faktor Impact factor: 0.911
Kód RIV RIV/00216224:14230/16:00089244
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Doi http://dx.doi.org/10.1080/13621025.2016.1139055.
UT WoS 000374951200014
Klíčová slova anglicky Korean American flexible citizenship ethnic nationalism Korean news media human capital
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Alena Raisová, učo 36962. Změněno: 26. 4. 2017 09:45.
Anotace
This qualitative analysis of the coverage of Korean Americans in Korean media analyzes 325 and 663 articles about Korean American individuals’ success stories published in 2006 and 2013, respectively. Through an analysis of the scope of coverage, we categorize Korean American news subjects into five fields: education, politics, economy, entertainment, and sports. We analyze news articles from each field published in the two years. Then, we discuss how Korean media prioritizes educational success as the most important human capital of Korean Americans. While Korean media stresses Korean American individuals’ success in mainstream U.S. society by using symbolic meanings, they highlight the individuals’ ethnic ties with Korea by emphasizing their close relationships with Korean families and communities. Although we found little meaningful differences between news practices in these two years, increased transnational interactions between Koreans and Korean Americans might have led media to pay greater attention to Korean Americans’ citizenship.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0225, interní kód MUNázev: Internacionalizace, inovace, praxe: sociálně-vědní vzdělávání pro 21. století (Akronym: SOVA 21)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Internacionalizace, inovace, praxe: sociálně-vědní vzdělávání pro 21. století, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 18. 9. 2024 22:48