TŮMA, František. Dialogismus a konverzační analýza ve výzkumu interakce ve třídě. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Dialogismus a konverzační analýza ve výzkumu interakce ve třídě
Název česky Dialogismus a konverzační analýza ve výzkumu interakce ve třídě
Název anglicky Dialogism and conversation analysis in classroom interaction research
Autoři TŮMA, František.
Vydání 2015.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Uspořádání workshopu
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky dialogismus; interakce ve třídě; konverzační analýza; metodologie výzkumu
Klíčová slova anglicky dialogism; classroom interaction; conversation analysis; research methodology
Změnil Změnil: doc. Mgr. František Tůma, Ph.D., učo 119281. Změněno: 11. 1. 2016 11:14.
Anotace
Cílem workshopu je seznámit účastníky s východisky, principy a procesy dialogicky orientované analýzy výukové interakce. Nejdříve je představen dialogismus jako východisko pro uchopení interakce, na vybraných ukázkách z výuky jsou demonstrovány odlišnosti v monologickém a dialogickém pohledu na interakci. Následuje stručný úvod do konverzační analýzy, která je slučitelná s dialogismem. Vybrané aspekty procesu analýzy (např. izolace situací, podrobná transkripce, synchronizace transkriptu a videozáznamu, induktivní analýza) jsou následně předvedeny v prostředí programu Transana, který je obecně použitelný pro kvalitativní analýzu videozáznamu.
Návaznosti
GA15-08857S, projekt VaVNázev: Interakce ve výuce anglického jazyka na vysoké škole
Investor: Grantová agentura ČR, Interakce ve výuce anglického jazyka na vysoké škole
VytisknoutZobrazeno: 6. 5. 2024 00:06