OPLOCKÁ, Veronika. Pojetí výuky učitele-dobrovolníka ve školách v subsaharské Africe. In Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2015, 14.-18. 12. 2015. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Pojetí výuky učitele-dobrovolníka ve školách v subsaharské Africe
Název anglicky Approach to teaching of teacher-volunteer in schools in sub-Saharan Africa
Autoři OPLOCKÁ, Veronika (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2015, 14.-18. 12. 2015, 2015.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/15:00085861
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky učitelovo pojetí výuky; sebereflexe; výuka v subsaharské Africe; dobrovolník; dobrovolnictví
Klíčová slova anglicky approach to teaching; self-reflection; education in sub-Saharan Africa; volunteer; volunteering
Štítky mzok, rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 14. 4. 2016 14:21.
Anotace
Cílem tohoto příspěvku je popsat, jak vypadá a jakým způsobem je utvářeno pojetí výuky učitele-dobrovolníka, jež se účastní vzdělávacích stáží ve školách v prostředí subsaharské Afriky a které faktory se na tomto procesu podílejí. Pojetí výuky výzkumník operacionalizuje jako: pojetí výukových cílů, pojetí učiva (obsahů), pojetí forem a metod vyučování, pojetí žáka a konečně pojetí samotného učitele. Prostřednictvím kvalitativní analýzy popisujeme, že proces konstruování pojetí výuky probíhá u učitelů-dobrovolníků v subsaharské Africe ve čtyřech fázích: negace, aglutinace, specifikace a integrace. Následně identifikujeme osobnostní a situační faktory, které se na procesu konstrukce pojetí výuky podílejí.
Anotace anglicky
The aim of this paper is to describe how it looks and how it is shaped the approach of teaching the teacher - a volunteer in schools in an environment of sub-Saharan Africa, and what factors are involved in these processes. The approach of teaching is operationalized as: the concept of educational objectives, the concept of curriculum (content), the concept of forms and methods of teaching, the concept of pupil and concept of teacher. Using quantitative analysis, we show that the process of constructing concept of teaching is realised in four stages: negation, agglutination, specifications and integration. Subsequently we identify personality and situational factors that influence this process.
Návaznosti
MUNI/A/1219/2014, interní kód MUNázev: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masarykova univerzita, Celoživotní učení v institucionálních souvislostech, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 9. 6. 2024 13:04