MAŇAS, Vladimír. Monophony and polyphony in liturgical music of the 15th and 16th centuries: coexistence and mutual inspiration in the territory of Central Europe. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Monophony and polyphony in liturgical music of the 15th and 16th centuries: coexistence and mutual inspiration in the territory of Central Europe
Název česky Jednohlas a polyfonie v liturgické hudby 15. a 16. století: koexistence a vzájemné vlivy
Autoři MAŇAS, Vladimír (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 2015.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Uspořádání konference
Obor Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW recenze
Kód RIV RIV/00216224:14210/15:00085878
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky monodie; polyfonie; renesance
Klíčová slova anglicky monophony; polyphony; renaissance
Štítky rivok
Změnil Změnil: doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D., učo 13678. Změněno: 30. 3. 2016 23:55.
Anotace
The International Musicological Colloquium in Brno was devoted to the wider context of the monophonic and polyphonic liturgical repertoire at the dawn of the early modern period. The coexistence of plainchant and polyphony is to be observed on various levels: plainchant still remains the essential element of liturgical music; with regard to polyphonic music, it not only defines the framework of the compositional layout, but also represents the monophonic backbone by providing the motivic material. At the same time it symbiotically represents a contrasting type of musical utterance as well as the starting material for improvising polyphony – a technique which is embedded in the emerging theory of counterpoint.
Anotace česky
V prostorách Ústavu hudební vědy se ve dnech 12. až 14. října 2015 uskutečnilo jubilejní padesáté Mezinárodní muzikologické kolokvium. V souvislosti s nedávným objevem dvou velmi cenných rukopisů renesanční polyfonie v kostele sv. Jakuba v Brně byl letošní ročník věnován středoevropské hudební kultuře 15. a 16. století, a to ve shodě s tradicí, kdy se v sudých ročnících diskutují témata spojená se starší hudební kulturou. Mezinárodní rozměr tak mělo nejen samotné téma, ale také vlastní jednání, jehož se zúčastnilo celkem 26 účastníků ze sedmi evropských zemí (Německo, Polsko, Rakousko, Maďarsko, Itálie, Francie) v rolích referujících a předsedajících. Jednacími jazyky setkání byly angličtina a němčina.
Návaznosti
MUNI/A/1179/2014, interní kód MUNázev: Výzkumné sondy k dějinám hudební kultury na Moravě, především v Brně, část II.
Investor: Masarykova univerzita, Výzkumné sondy k dějinám hudební kultury na Moravě, především v Brně, část II., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 27. 7. 2024 14:32