BINKA, Bohuslav, Jan ČINČERA and Martin ČERNÝ. Hodnoty v opravdovém světě (Values in the Real World). Envigogika. Praha: Univerzita Karlova, 2015, vol. 10, No 3, p. 1-16. ISSN 1802-3061. Available from: https://dx.doi.org/10.14712/18023061.505. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1324375, author = {Binka, Bohuslav and Činčera, Jan and Černý, Martin}, article_location = {Praha}, article_number = {3}, doi = {http://dx.doi.org/10.14712/18023061.505}, keywords = {values; environmental education; Schwarz’ theory of universal values; the Real World Learning model}, language = {cze}, issn = {1802-3061}, journal = {Envigogika}, title = {Hodnoty v opravdovém světě}, url = {http://www.envigogika.cuni.cz/index.php/Envigogika/article/view/505}, volume = {10}, year = {2015} }
TY - JOUR ID - 1324375 AU - Binka, Bohuslav - Činčera, Jan - Černý, Martin PY - 2015 TI - Hodnoty v opravdovém světě JF - Envigogika VL - 10 IS - 3 SP - 1-16 EP - 1-16 PB - Univerzita Karlova SN - 18023061 KW - values KW - environmental education KW - Schwarz’ theory of universal values KW - the Real World Learning model UR - http://www.envigogika.cuni.cz/index.php/Envigogika/article/view/505 L2 - http://www.envigogika.cuni.cz/index.php/Envigogika/article/view/505 N2 - Článek analyzuje možností využití Schwartzovy teorie hodnot pro programy zpracované podle modelu Real World Learning. V první části představuje Schwartzovu teorii a její základní východiska. Ve druhé upozorňuje na její kritickou reflexi vyplývající z prací Pareta a Sorela. Jejím jádrem je přílišný „optimismus“ teorie, nepředpokládající schopnost hodnoty moci „maskovat“ se za jiné hodnoty. Na základě této kritiky článek upozorňuje na možná rizika nereflektované snahy prosazovat ve výchově hodnoty univerzalismu a benevolence pomocí mocenského diskursu, a navrhuje jejich prevenci pomocí otevřené sebereflexe učitele. ER -
BINKA, Bohuslav, Jan ČINČERA and Martin ČERNÝ. Hodnoty v opravdovém světě (Values in the Real World). \textit{Envigogika}. Praha: Univerzita Karlova, 2015, vol.~10, No~3, p.~1-16. ISSN~1802-3061. Available from: https://dx.doi.org/10.14712/18023061.505.
|