STRÁNSKÁ, Zdenka, Sláva BRISUDOVÁ, Ivana POLEDŇOVÁ a František BAUMGARTNER. Sociální kompetence studentů učitelství - poznatky z výzkumu českých studentů. In Frankovský, Miroslav; Birknerová, Zuzana (Eds.). Manažérske rozhodovanie v kontexte situačných a osobnostných charakteristík. 1. vyd. Prešov: Bookman s.r.o., pre Fakultu manažmentu Prešovskej univerzity v Prešove, 2015, s. 200-214. ISBN 978-80-8165-126-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Sociální kompetence studentů učitelství - poznatky z výzkumu českých studentů
Název anglicky Social competence of students enrolled on a teacher training programme - findings from research of Czech students
Autoři STRÁNSKÁ, Zdenka (203 Česká republika, garant, domácí), Sláva BRISUDOVÁ (703 Slovensko, domácí), Ivana POLEDŇOVÁ (203 Česká republika, domácí) a František BAUMGARTNER (703 Slovensko).
Vydání 1. vyd. Prešov, Manažérske rozhodovanie v kontexte situačných a osobnostných charakteristík, od s. 200-214, 15 s. 2015.
Nakladatel Bookman s.r.o., pre Fakultu manažmentu Prešovskej univerzity v Prešove
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14210/15:00086026
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-8165-126-7
Klíčová slova česky interpersonální charakteristiky; studenti učitelství; dominance; afiliance; adaptivní chování
Klíčová slova anglicky interpersonal characteristics; teacher trainees; dominance; affiliation; adaptive behaviour
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D., učo 1130. Změněno: 9. 12. 2016 09:56.
Anotace
Příspěvek referuje o výzkumu, jehož cílem byla analýza interpersonálních charakteristik studentů učitelství pro 1. stupeň základní školy. Výzkum byl proveden pomocí dotazníků na vzorku 200 studentů učitelství pro 1. stupeň základní školy. Z výzkumu vyplynulo, že studenti učitelství vykazují interpersonální charakteristiky velmi podobné zkušeným učitelům, tj. převážně adaptivní formy interpersonálního chování s příklonem k dominantním a afiliantním způsobům chování. Osobnostní vlastnosti učitele na 1. stupni ZŠ považují studenti učitelství za zásadní, avšak kvalitu svého studia z hlediska formování osobnostních vlastností studenti hodnotili převážně jako nedostatečnou.
Anotace anglicky
In our contribution we present a study analyzing interpersonal characteristics of students enrolled on a teacher training programme for lower degrees of elementary schools. A questionnaire was completed by 200 teacher trainees. Our results indicated that teacher trainees were very similar to experienced teachers in their interpersonal trait profiles, which mostly included adaptive interpersonal behaviours with relatively strong dominance and affiliation components. While teacher trainees considered teacher's personality as an essential component of teaching, most of them viewed their present training programme as insufficient in promoting positive traits.
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 11:20