HORÁKOVÁ, Jana. Into the Zoo with Patricia Piccinini. In Why Talk to Animals. On The Role of Animals in Pictorial Representatons. International Conference, 15. 5. 2015, Plzeň. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Into the Zoo with Patricia Piccinini
Název česky Do zoo s Patricií Piccinini
Autoři HORÁKOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Why Talk to Animals. On The Role of Animals in Pictorial Representatons. International Conference, 15. 5. 2015, Plzeň, 2015.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Mezinárodní konference pořádaná Mobile Academy Berlin s podporou Goethe Institutu v Praze
Kód RIV RIV/00216224:14210/15:00089268
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky Patricia Piccinini; fantastic hyperreal creatures; Donna Haraway; animal; hybrid spaces; hybrid species; bioengineering
Klíčová slova anglicky Patricia Piccinini; fantastic hyperreal creatures; Donna Haraway; animal; hybrid spaces; hybrid species; bioengineering
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Změněno: 19. 3. 2017 14:10.
Anotace
The Australian artist Patricia Piccinini creates fantastic hyperreal creatures that escape the systematic taxonomy of species ‘as we know them’. She introduces the gallery visitors with hyperreal models of non-existent but probable creatures of fantastic zoology, that can be situated on the scale between two poles – humans (as we know them) and animals (as far as we know them). Donna Haraway calls the artist her fallow in the searching for the appropriate language that enable us to give names to the hybrid spaces and species of the complex techno-nature-culture interactions within currant societies and their environments.
Anotace česky
Australská umělkyně Patricia Piccinini tvoří fantastická, hyperreálná stvoření, která se vymykají systematické taxonomii živočišných druhů ´jak je známe´. Návštěvníky galerií konfrontuje s hyperreálnými modely neexistujících, ale pravděpodobných stvoření fantastické zoologie, situovanými mezi póly ´lidé-zvířata´. Donna Harraway ji nazvala svojí souputnicí v hledání vhodného jazyka, který by nám umožnil pojmenovat hybridní místa a stvoření komplexních interakcí techniky, přírody a kultury v současných společnostech a jejich prostředích.
Návaznosti
MUNI/A/1179/2014, interní kód MUNázev: Výzkumné sondy k dějinám hudební kultury na Moravě, především v Brně, část II.
Investor: Masarykova univerzita, Výzkumné sondy k dějinám hudební kultury na Moravě, především v Brně, část II., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 05:50