2015
Prostranstvo v povesti "Shinel´" i ego cennostnaya traktovka
DOHNAL, JosefZákladní údaje
Originální název
Prostranstvo v povesti "Shinel´" i ego cennostnaya traktovka
Název česky
Prostor v povídce "Plášť" a jeho hodnotová interpretace
Název anglicky
Space in the Short-Story "Shinel" (The Coat) ant Its Value Oriented Interpretation
Autoři
DOHNAL, Josef (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vydání. Olomouc, N. V. Gogol kak chudozestvennyj i kulturno-istoriceskij fenomen, od s. 91-99, 9 s. 2015
Nakladatel
Univerzita Palackého
Další údaje
Jazyk
ruština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14210/15:00086058
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-244-4644-8
Klíčová slova česky
N. V. Gogol; Plášť; prostor; prostorové charakteristiky; hodnoty
Klíčová slova anglicky
N. V. Gogol; The Coat; space; spatial characteristic; value
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 3. 2016 09:51, Mgr. Vendula Hromádková
V originále
Stat´ya posvyashchena izucheniu prostranstvennykh kharakteristik, svyazannykh s glavnym geroem povesti "Shinel´" N. V. Gogolya. Izuchenie imeyushchikhsya v tekste signalov, svyazannykh s oppoziciyami vnizu (vniz) - naverkhu (vverkh) i otkrytoe - zakrytoe prostranstvo, daet povod dlya utverzhdeniya, chto pisatel´ ispol´zoval prostranstvennye dannye dlya otricatel´noj ocenki Bashmachkina kak cheloveka passivnogo, bez voli i bez celi.
Česky
Stať je věnována prostorové charakteristice hlavního hrdiny Gogolovy povídky "Plášť". Pečlivý pohled identifikuje signály opozic nahoře - dole, otevřený prostor - uzavřený prostor svědčící o tom, že spisovatel používá prostorové údaje pro negativní hodnocení Bašmačkina jako člověka pasivního, bez vůle a bez cíle.
Anglicky
The article concentrates on spatial characteristics given in the connection with the hero of the N. V. Gogol´s story “The Overcoat”. Detailed study of the signals of the opposition down, downwards/up, upwards and open/closed space showed, that the writer uses the spatial characteristics for a negative evaluation of the hero as a passive, aimless man without any strong will.