2015
Výzkum znalostí psaní vzorců a názvů sloučenin z anorganické chemie
JANČÁŘ, LuděkZákladní údaje
Originální název
Výzkum znalostí psaní vzorců a názvů sloučenin z anorganické chemie
Název česky
Výzkum znalostí psaní vzorců a názvů sloučenin z anorganické chemie
Název anglicky
Research of knowledge of writing formulas and names of compounds from inorganic chemistry
Autoři
JANČÁŘ, Luděk
Vydání
XXIV. Mezinárodní konference o výuce chemie DIDAKTIKA CHEMIE A JEJÍ KONTEXTY, 2015
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
výzkum; názvosloví; anorganická chemie; sloučeniny; znalosti; výuka
Klíčová slova anglicky
research; nomenclature; inorganic chemistry; compounds; knowledge; education
Změněno: 20. 1. 2016 13:17, doc. RNDr. Luděk Jančář, CSc.
V originále
Článek se zabývá výzkumem znalostí psaní vzorců a názvů sloučenin z vybraných skupin (binární sloučeniny, kyseliny a zásady, soli, koordinační sloučeniny) z anorganické chemie. Výzkum byl prováděn po dobu 6 let (2009/2010 – 2014/2015) u studentů 1. ročníku bakalářského studijního programu Pedagogické asistentství chemie pro základní školy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Byly využity 2 didaktické testy (dvakrát 30 položek – 15 názvů a 15 vzorců). Výsledky výzkumu (z hlediska srovnání jednotlivých ročníků studentů, z hlediska srovnání obtížnosti psaní vzorců a názvů sloučenin a z hlediska srovnání skupin sloučenin) byly detailně graficky a statisticky zpracovány a vyhodnoceny.
Anglicky
In this paper the research of knowledge of writing formulas and names of compounds from chosen groups (binary compounds, acids and bases, salts, complexes) from inorganic chemistry is presented. The research for the period of 6 years (2009/2010 – 2014/2015) was carried out on students of the 1st years of the bachelor study program of the chemistry teaching for primary schools at the Faculty of Education of the Masaryk university in Brno. Two didactic tests (two times 30 items – 15 names and 15 formulas) were used. Results of the research (from the point of view of comparison of the individual years, comparison of the difficulty of writing formulas and names of compounds and comparison of groups of compounds) were graphically and statistically processed and evaluated in detail.