k 2015

Výzkum znalostí psaní vzorců a názvů sloučenin z anorganické chemie

JANČÁŘ, Luděk

Základní údaje

Originální název

Výzkum znalostí psaní vzorců a názvů sloučenin z anorganické chemie

Název česky

Výzkum znalostí psaní vzorců a názvů sloučenin z anorganické chemie

Název anglicky

Research of knowledge of writing formulas and names of compounds from inorganic chemistry

Autoři

JANČÁŘ, Luděk

Vydání

XXIV. Mezinárodní konference o výuce chemie DIDAKTIKA CHEMIE A JEJÍ KONTEXTY, 2015

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

výzkum; názvosloví; anorganická chemie; sloučeniny; znalosti; výuka

Klíčová slova anglicky

research; nomenclature; inorganic chemistry; compounds; knowledge; education
Změněno: 20. 1. 2016 13:17, doc. RNDr. Luděk Jančář, CSc.

Anotace

V originále

Článek se zabývá výzkumem znalostí psaní vzorců a názvů sloučenin z vybraných skupin (binární sloučeniny, kyseliny a zásady, soli, koordinační sloučeniny) z anorganické chemie. Výzkum byl prováděn po dobu 6 let (2009/2010 – 2014/2015) u studentů 1. ročníku bakalářského studijního programu Pedagogické asistentství chemie pro základní školy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Byly využity 2 didaktické testy (dvakrát 30 položek – 15 názvů a 15 vzorců). Výsledky výzkumu (z hlediska srovnání jednotlivých ročníků studentů, z hlediska srovnání obtížnosti psaní vzorců a názvů sloučenin a z hlediska srovnání skupin sloučenin) byly detailně graficky a statisticky zpracovány a vyhodnoceny.

Anglicky

In this paper the research of knowledge of writing formulas and names of compounds from chosen groups (binary compounds, acids and bases, salts, complexes) from inorganic chemistry is presented. The research for the period of 6 years (2009/2010 – 2014/2015) was carried out on students of the 1st years of the bachelor study program of the chemistry teaching for primary schools at the Faculty of Education of the Masaryk university in Brno. Two didactic tests (two times 30 items – 15 names and 15 formulas) were used. Results of the research (from the point of view of comparison of the individual years, comparison of the difficulty of writing formulas and names of compounds and comparison of groups of compounds) were graphically and statistically processed and evaluated in detail.