2015
Group Writing for Post-socialist Television
SZCZEPANIK, Petr a Eva PJAJČÍKOVÁZákladní údaje
Originální název
Group Writing for Post-socialist Television
Autoři
SZCZEPANIK, Petr a Eva PJAJČÍKOVÁ
Vydání
New York - London, Production Studies, the Sequel!: Cultural Studies of Global Media Industries, od s. 105-120, 16 s. Media/Cultural Studies, 2015
Nakladatel
Routledge
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-1-138-83169-8
Klíčová slova česky
primetimeová soap opera; postsocialistická produkční kultura; evropská quality television
Klíčová slova anglicky
Czech public-service television; Czech television drama; Prime-time soap opera; Post-socialist production culture; European quality television
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 6. 5. 2016 08:58, Mgr. Vendula Hromádková
Anotace
V originále
This chapter focuses on the efforts of the Czech public service television to compete with private companies for the primetime soap opera audience. The melodramatic historical crime drama The First Republic exemplifies a recent Czech tendency to coproduce programs with independent partners, as well as an ambition to follow trends in American and European quality television. Through an ethnographic study of day-to-day production processes, the chapter sheds light on the social logic that drove this collaborative effort. As the most successful program of its kind, the series stands as a striking emblem of a post-socialist production culture in transition.
Návaznosti
MUNI/A/1172/2014, interní kód MU |
|