C 2015

Group Writing for Post-socialist Television

SZCZEPANIK, Petr a Eva PJAJČÍKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Group Writing for Post-socialist Television

Autoři

SZCZEPANIK, Petr a Eva PJAJČÍKOVÁ

Vydání

New York - London, Production Studies, the Sequel!: Cultural Studies of Global Media Industries, od s. 105-120, 16 s. Media/Cultural Studies, 2015

Nakladatel

Routledge

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

Písemnictví, masmedia, audiovize

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-1-138-83169-8

Klíčová slova česky

primetimeová soap opera; postsocialistická produkční kultura; evropská quality television

Klíčová slova anglicky

Czech public-service television; Czech television drama; Prime-time soap opera; Post-socialist production culture; European quality television

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 6. 5. 2016 08:58, Mgr. Vendula Hromádková

Anotace

V originále

This chapter focuses on the efforts of the Czech public service television to compete with private companies for the primetime soap opera audience. The melodramatic historical crime drama The First Republic exemplifies a recent Czech tendency to coproduce programs with independent partners, as well as an ambition to follow trends in American and European quality television. Through an ethnographic study of day-to-day production processes, the chapter sheds light on the social logic that drove this collaborative effort. As the most successful program of its kind, the series stands as a striking emblem of a post-socialist production culture in transition.

Návaznosti

MUNI/A/1172/2014, interní kód MU
Název: Česká kinematografie a proces kulturního transferu
Investor: Masarykova univerzita, Česká kinematografie a proces kulturního transferu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty