Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@book{1331841, author = {Kokeš, Radomír D.}, address = {Brno}, edition = {Vydání první}, keywords = {film analysis; film history; film theory; film style; film narrative; fictional world; analytical genres; Czech cinema}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-7756-0}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Rozbor filmu}, url = {http://www.douglaskokes.cz/knihy/rozbor-filmu/}, year = {2015} }
TY - BOOK ID - 1331841 AU - Kokeš, Radomír D. PY - 2015 TI - Rozbor filmu VL - Spisy Masarykovy univerzity v Brně, Filozofická fakulta ; 430 PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021077560 KW - film analysis KW - film history KW - film theory KW - film style KW - film narrative KW - fictional world KW - analytical genres KW - Czech cinema UR - http://www.douglaskokes.cz/knihy/rozbor-filmu/ L2 - http://hdl.handle.net/11222.digilib/133897 N2 - Kniha Rozbor filmu staví do centra svého zájmu možnosti systémového rozboru filmu. Usiluje zabývat se způsoby kladení takových otázek, jejichž zodpovězení by mělo napomoci přesvědčivému vyřešení přesně formulovaných úkolů spojených s výstavbou filmových děl. Nepostupuje však cestou do šířky rozkročeného výkladu o mnoha typech analýz mnoha druhů filmů, nýbrž volí postup do hloubky prováděného výzkumu omezeného pole problémů. Jako taková je publikace vystavěna ze čtyř bloků, z nichž každý si klade a zodpovídá rozdílné otázky, poskytuje čtenáři jiné znalosti a volí odlišný způsob práce s výkladem. Současně ale ze sebe jednotlivé bloky logicky vyplývají a řešená témata se v různých perspektivách navracejí, doplňují a rozvíjejí. Coby stabilní pozadí přitom výkladu posloužily zaprvé estetické normy klasického hollywoodského filmu a zadruhé tradice české kinematografie. První blok poskytuje základní prostředky k rozboru uměleckého díla. Předmětem výkladu je filmové dílo. Ve druhém bloku kniha pojímá jak diskuzi o filmu, tak psaní o filmu jako způsob řešení problémů, přičemž nabízí koncepci dvou typů tezí: dostředivé a odstředivé. Předmětem výkladu je sama analýza. Předmětem výkladu třetího bloku je psaný analytický text. Závěrečný blok usnadňuje na vyšší úrovni porozumět rozličným způsobům výstavby i funkcím rozborů, a to skrze tři formáty textů: analytická stať, analytická studie a poetologická studie. Předmětem výkladu je jednotnost přístupu na jedné straně a rozmanitost řešení problémů na straně druhé. Kniha usiluje ukázat maximum vysvětlovacích možností svého přístupu, který nazývá poetikou fikce. V práci s případovými analýzami opakovaně postupuje v rámci kapitol od hravých filmů ke strukturně členitým dílům, díky čemuž pokryje široké pole výzev, s nimiž se při rozborech děl lze setkávat. Badatelsko-historický rozměr přístupu tematizuje závěrečná kapitola, a to skrze původní výzkum počátků kinematografie v českých zemích. ER -
KOKEŠ, Radomír D. \textit{Rozbor filmu}. Vydání první. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 264 s. Spisy Masarykovy univerzity v Brně, Filozofická fakulta ; 430. ISBN~978-80-210-7756-0.
|