Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{1332739, author = {Kirkosová, Kateřina}, address = {Olomouc}, booktitle = {Literární a knižní kultura v digitálním věku}, editor = {Pořízková, Lenka; Navrátilová, Martina}, keywords = {book publishing; culture industry; globalization; commercionalization; digitalization}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Olomouc}, isbn = {978-80-87895-49-8}, pages = {139-149}, publisher = {Filozofická fakulta Univerzity Palackého}, title = {Publikování knih v čase manažerské logiky: poznámky k současnému českému nakladatelskému poli}, url = {https://www.academia.edu/14028414/Publikov%C3%A1n%C3%AD_knih_v_%C4%8Dase_mana%C5%BEersk%C3%A9_logiky_pozn%C3%A1mky_k_sou%C4%8Dasn%C3%A9mu_%C4%8Desk%C3%A9mu_nakladatelsk%C3%A9mu_poli}, year = {2015} }
TY - JOUR ID - 1332739 AU - Kirkosová, Kateřina PY - 2015 TI - Publikování knih v čase manažerské logiky: poznámky k současnému českému nakladatelskému poli PB - Filozofická fakulta Univerzity Palackého CY - Olomouc SN - 9788087895498 KW - book publishing KW - culture industry KW - globalization KW - commercionalization KW - digitalization UR - https://www.academia.edu/14028414/Publikov%C3%A1n%C3%AD_knih_v_%C4%8Dase_mana%C5%BEersk%C3%A9_logiky_pozn%C3%A1mky_k_sou%C4%8Dasn%C3%A9mu_%C4%8Desk%C3%A9mu_nakladatelsk%C3%A9mu_poli N2 - V tomto příspěvku sleduji hlavní strukturní a obsahové tendence, které ovlivňují nakladatelské strate-gie a praxe v současném českém literárním poli, přičemž literární pole chápu jako relativně autonomní, nikoli však nezávislou součást širšího komplexu mediálního průmyslu. Soustředím se na diskurzy a jednání vybraných nakladatelství publikujících domácí a/nebo zahraniční beletrii a v tomto kontextu pracuji s pěti klíčovými trendy - globalizace, komercionalizace, homogenizace, fragmentace a digitali-zace. Přibližuji základní rámec strategických přeskupení, k nimž jsou české nakladatelské domy v souvislosti s nimi vyzývány, a uvádím ilustrativní příklady. V příspěvku čerpám z materiálů k rozpracované dizertační práce sondující strukturu a dynamiku českých nakladatelství publikujících beletrii. Práci rámuji reflexivní sociologií Pierra Bourdieu a analýzu zakládám na kvalitativních meto-dách sběru dat: vedle polostrukturovaných rozhovorů s vybranými nakladateli do výzkumného korpu-su zahrnuji vybrané novinové, časopisecké či internetové články k tématu, propagační materiály na-kladatelství či zápisky z knižních veletrhů a knihkupectví. ER -
KIRKOSOVÁ, Kateřina. Publikování knih v čase manažerské logiky: poznámky k současnému českému nakladatelskému poli (Publishing books in time of managerial logics: remarks to contemporary Czech publishing field). In Pořízková, Lenka; Navrátilová, Martina. \textit{Literární a knižní kultura v digitálním věku}. Olomouc: Filozofická fakulta Univerzity Palackého, 2015, p.~139-149. ISBN~978-80-87895-49-8.
|