EN

Christianization of the Roman Empire: Diffusion on a Settlement Network

KAŠE, Vojtěch, Eva VÝTVAROVÁ a Jan FOUSEK. Christianization of the Roman Empire: Diffusion on a Settlement Network. In Bridging the Gaps: (Ancient) History from the Perspective of Mathematical and Computational Modelling and Network Analysis (GEHIR Workshop, Brno), 2015. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Christianization of the Roman Empire: Diffusion on a Settlement Network
Název česky Christianizace Římské říše: Difúze na síti osídlení
Autoři KAŠE, Vojtěch, Eva VÝTVAROVÁ a Jan FOUSEK.
Vydání Bridging the Gaps: (Ancient) History from the Perspective of Mathematical and Computational Modelling and Network Analysis (GEHIR Workshop, Brno), 2015. 2015.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 6.3 Philosophy, Ethics and Religion
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Klíčová slova anglicky christianization, network modelling, ancient mediterranean
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Michaela Ondrašinová, Ph.D., učo 64955. Změněno: 2. 1. 2017 21:26.
Anotace
We hypothesize that the scarcely evidenced temporal and spatial distribution of Christianity over the Roman Empire can be re-grown in an artificial simulation environment as a diffusion of innovation model on a Roman travelling network of roads and maritime routes, which connects respective settlement sites to one another. We consider only (1) the travel expenses, (2) population sizes of reachable destinations, and (3) exponential grow of Christian number, while all the other environmental variables can be ignored for the sake of the analysis.
Návaznosti
MUNI/A/0945/2015, interní kód MUNázev: Rozsáhlé výpočetní systémy: modely, aplikace a verifikace V.
Investor: Masarykova univerzita, Grantová agentura MU, Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
MUNI/M/1867/2014, interní kód MUNázev: Generativní historiografie antického Středomoří: Modelování a simulace dynamiky šíření náboženských představ a forem chování (Akronym: GEHIR)
Investor: Masarykova univerzita, Grantová agentura MU, Kategorie G - PPV - Mezioborové výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 20. 3. 2019 06:33

Další aplikace