KOVÁŘOVÁ, Pavla. IT in Small Czech Schools and the Development of Teachers’ Competences. Online. In Kurbanoğlu, Serap; Boustany, Joumana; Špiranec, Sonja; Grassian, Esther; Mizrachi, Diane. Information Literacy : Moving Toward Sustainability. Neuveden (Švýcarsko): Springer International Publishing, 2015, s. 169-178. ISBN 978-3-319-28196-4. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-28197-1_18.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název IT in Small Czech Schools and the Development of Teachers’ Competences
Autoři KOVÁŘOVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Neuveden (Švýcarsko), Information Literacy : Moving Toward Sustainability, od s. 169-178, 10 s. 2015.
Nakladatel Springer International Publishing
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Švýcarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/15:00089325
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-3-319-28196-4
ISSN 1865-0929
Doi http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-28197-1_18
Klíčová slova anglicky Digital divide; Education; Information technology; Primary and secondary schools; Research; Teachers; Touch devices
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Změněno: 8. 3. 2018 11:00.
Anotace
The paper presents a description of IT use by teachers in small primary and secondary schools in the Czech Republic based on data from 34 schools participating in the INTERES project. Twenty-nine different areas of IT use were analysed by the Profile School21 self-evaluation tool in fall 2014. Findings are not representative but they offer a unique insight into schools with tens of pupils. Limited resources (human, financial, material, time) in these schools can influence their use of IT and contribute to the rural digital divide. The data allow comparisons of small schools with hundreds of schools that had used the same tool previously. IT training sessions held at each school and individual mentoring for teachers were carried out according to the educational needs analysis obtained by the evaluation tool. Field reports and evaluation questionnaires provided data about teachers’ competences in small schools and ideas for further training.
Návaznosti
CZ.1.07/1.3.00/51.0035, interní kód MUNázev: INTERES - Informační technologie realizované spoluprací
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, INTERES - Informační technologie realizované spoluprací, 1.3 Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení
MUNI/A/1121/2015, interní kód MUNázev: Design Thinking Action Lab 2016: otevřenost, zodpovědnost, iniciativa (Akronym: DALAB 2016)
Investor: Masarykova univerzita, Design Thinking Action Lab 2016: otevřenost, zodpovědnost, iniciativa, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 12:53