Hlas studentstva - jak zní hlas žáků střední školy?
ČEJKOVÁ, Ingrid. Hlas studentstva - jak zní hlas žáků střední školy? In XV. Kvalitatívny prístup a metódy vo vedách o človeku, Bratislava, 1.-2. února 2016. 2016. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Hlas studentstva - jak zní hlas žáků střední školy? |
Název anglicky | Students voice - the sound of the voice of high school students? |
Autoři | ČEJKOVÁ, Ingrid (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | XV. Kvalitatívny prístup a metódy vo vedách o človeku, Bratislava, 1.-2. února 2016, 2016. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Slovensko |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14210/16:00089333 |
Organizační jednotka | Filozofická fakulta |
Klíčová slova česky | hlas žáků; střední škola; učitel; žák; zpětná vazba; výuka |
Klíčová slova anglicky | the voice of students; high school; teacher; student; feedback; teaching |
Štítky | rivok |
Příznaky | Mezinárodní význam |
Změnil | Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 11. 4. 2017 13:00. |
Anotace |
---|
Hlas žáků je komunikační iniciativa směřující od žáků k učiteli a vyjadřující pohled žáků na školní procesy, typicky na výuku. V oblasti výuky se ideálně týká upevnění dobrých praktik učitele a debaty o změně praktik nevhodných. Podporou pro hlas žáků jsou učitelé, kteří žáky vybízí k podávání zpětné vazby na výuku a dialogu, kde obě strany mají možnost ovlivnit podobu výuky. V Českém prostředí se hlas žáků týká především sociálního dění, vzhledu školy, atd. a nejčastěji se projevuje skrze školní parlamenty, málokdy se však týká samotné výuky. Výzkumnými metodami jsou pozorování výuky, focus groups a rozhovory. Výzkumným vzorkem je třída 2. ročníku čtyřletého gymnázia a její učitelé, sledovaní po dobu pololetí. |
Anotace anglicky |
---|
The SV is a communications initiative aimed from pupils to teachers. SV expresses student’s point of view on schooling, especially on teaching. In this area it relates to strengthen good teachers practice and debate about changing inappropriate practices. Teachers are considered as a support for SV through encourage students to give a feedback on teaching and to start a dialogue where both sides have the opportunity to influence the form of teaching. The SV concerns mainly social events, school appearance etc., but rarely concerns the actual teaching. The research methods are observation, focus groups and interviews. The research sample is a 2nd grade class at Gymnasium and their teachers. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/A/1147/2015, interní kód MU | Název: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech |
Investor: Masarykova univerzita, Celoživotní učení v institucionálních souvislostech, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty |
VytisknoutZobrazeno: 15. 10. 2024 21:24