2016
Jak žáci vidí učebnici
ŠUTOVÁ, MichaelaZákladní údaje
Originální název
Jak žáci vidí učebnici
Název česky
Jak žáci vidí učebnici
Autoři
Vydání
Hradec Králové, Národní konference doktorského studijního programu Teorie vzdělávání ve fyzice, 2016
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Přírodovědecká fakulta
Klíčová slova česky
učebnice fyziky, eye-tracking, inverzní mapy, pozornost žáků
Změněno: 6. 2. 2016 10:43, PhDr. Mgr. Michaela Drexler
Anotace
V originále
Příspěvek popisuje, jak žáci základních škol věnují svoji pozornost při čtení a procházení vybrané kapitoly fyzikální učebnice. Pomocí metody eye-trackingu (pomocí zařízení SMI RED 250) je názorně popsáno, jaké pasáže žáci (n = 4) vidí, a které naopak téměř ignorují. Výstupem eye-trackingu jsou inverzní mapy. Konkrétně je v tomto příspěvku popsána žákovská pozornost v rámci kapitoly "spalovací motory" ve fyzikální učebnici Fyzika 8 od Nakladatelství Fraus. Výzkumné šetření bylo realizováno v průběhu října 2015.