D 2016

Jak žáci vidí učebnici

ŠUTOVÁ, Michaela

Základní údaje

Originální název

Jak žáci vidí učebnici

Název česky

Jak žáci vidí učebnici

Vydání

Hradec Králové, Národní konference doktorského studijního programu Teorie vzdělávání ve fyzice, 2016

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Přírodovědecká fakulta

Klíčová slova česky

učebnice fyziky, eye-tracking, inverzní mapy, pozornost žáků
Změněno: 6. 2. 2016 10:43, PhDr. Mgr. Michaela Drexler

Anotace

V originále

Příspěvek popisuje, jak žáci základních škol věnují svoji pozornost při čtení a procházení vybrané kapitoly fyzikální učebnice. Pomocí metody eye-trackingu (pomocí zařízení SMI RED 250) je názorně popsáno, jaké pasáže žáci (n = 4) vidí, a které naopak téměř ignorují. Výstupem eye-trackingu jsou inverzní mapy. Konkrétně je v tomto příspěvku popsána žákovská pozornost v rámci kapitoly "spalovací motory" ve fyzikální učebnici Fyzika 8 od Nakladatelství Fraus. Výzkumné šetření bylo realizováno v průběhu října 2015.