ŠUTOVÁ, Michaela. Jak žáci vidí učebnici. In Národní konference doktorského studijního programu Teorie vzdělávání ve fyzice. Hradec Králové, 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Jak žáci vidí učebnici
Název česky Jak žáci vidí učebnici
Autoři ŠUTOVÁ, Michaela.
Vydání Hradec Králové, Národní konference doktorského studijního programu Teorie vzdělávání ve fyzice, 2016.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Přírodovědecká fakulta
Klíčová slova česky učebnice fyziky, eye-tracking, inverzní mapy, pozornost žáků
Změnil Změnila: PhDr. Mgr. Michaela Drexler, učo 350140. Změněno: 6. 2. 2016 10:43.
Anotace
Příspěvek popisuje, jak žáci základních škol věnují svoji pozornost při čtení a procházení vybrané kapitoly fyzikální učebnice. Pomocí metody eye-trackingu (pomocí zařízení SMI RED 250) je názorně popsáno, jaké pasáže žáci (n = 4) vidí, a které naopak téměř ignorují. Výstupem eye-trackingu jsou inverzní mapy. Konkrétně je v tomto příspěvku popsána žákovská pozornost v rámci kapitoly "spalovací motory" ve fyzikální učebnici Fyzika 8 od Nakladatelství Fraus. Výzkumné šetření bylo realizováno v průběhu října 2015.
VytisknoutZobrazeno: 13. 5. 2024 10:23