D 2016

Jak žáci vidí učebnici

ŠUTOVÁ, Michaela

Basic information

Original name

Jak žáci vidí učebnici

Name in Czech

Jak žáci vidí učebnici

Edition

Hradec Králové, Národní konference doktorského studijního programu Teorie vzdělávání ve fyzice, 2016

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Faculty of Science

Keywords (in Czech)

učebnice fyziky, eye-tracking, inverzní mapy, pozornost žáků
Změněno: 6/2/2016 10:43, PhDr. Mgr. Michaela Drexler

Abstract

V originále

Příspěvek popisuje, jak žáci základních škol věnují svoji pozornost při čtení a procházení vybrané kapitoly fyzikální učebnice. Pomocí metody eye-trackingu (pomocí zařízení SMI RED 250) je názorně popsáno, jaké pasáže žáci (n = 4) vidí, a které naopak téměř ignorují. Výstupem eye-trackingu jsou inverzní mapy. Konkrétně je v tomto příspěvku popsána žákovská pozornost v rámci kapitoly "spalovací motory" ve fyzikální učebnici Fyzika 8 od Nakladatelství Fraus. Výzkumné šetření bylo realizováno v průběhu října 2015.