Detailed Information on Publication Record
2016
Jak žáci vidí učebnici
ŠUTOVÁ, MichaelaBasic information
Original name
Jak žáci vidí učebnici
Name in Czech
Jak žáci vidí učebnici
Authors
Edition
Hradec Králové, Národní konference doktorského studijního programu Teorie vzdělávání ve fyzice, 2016
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Faculty of Science
Keywords (in Czech)
učebnice fyziky, eye-tracking, inverzní mapy, pozornost žáků
Změněno: 6/2/2016 10:43, PhDr. Mgr. Michaela Drexler
Abstract
V originále
Příspěvek popisuje, jak žáci základních škol věnují svoji pozornost při čtení a procházení vybrané kapitoly fyzikální učebnice. Pomocí metody eye-trackingu (pomocí zařízení SMI RED 250) je názorně popsáno, jaké pasáže žáci (n = 4) vidí, a které naopak téměř ignorují. Výstupem eye-trackingu jsou inverzní mapy. Konkrétně je v tomto příspěvku popsána žákovská pozornost v rámci kapitoly "spalovací motory" ve fyzikální učebnici Fyzika 8 od Nakladatelství Fraus. Výzkumné šetření bylo realizováno v průběhu října 2015.