ŽALOUDÍKOVÁ, Iva. CHILDREN S CONCEPTIONS OF HEALTH AND ILLNESS (7-12 aged). In Erasmus, University of Ljubljana. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název CHILDREN S CONCEPTIONS OF HEALTH AND ILLNESS (7-12 aged)
Název česky DĚTSKÉ INTERPRETACE ZDRAVÍ A NEMOCI
Autoři ŽALOUDÍKOVÁ, Iva (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Erasmus, University of Ljubljana, 2015.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Slovinsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/15:00086476
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky NEMOC; ZDRAVÍ; POJETÍ ZDRAVÍ; POJETÍ NEMOCI
Klíčová slova anglicky HEALTH; ILLNESS; CONCEPT OF HEALTH; CONCEPT OF ILLNESS; CHILDREN S CONCEPTIONS
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: PhDr. Mgr. Iva Žaloudíková, Ph.D., učo 23671. Změněno: 30. 3. 2016 10:38.
Anotace
Subjective theories of health and illness have a fundamental influence on the behavior. It influences a personal approach to the treatment. It supports the protective mechanisms of the individual. It admits only certain schemata, it accepts only certain causes, sometimes rejecting the medical reccommedations, support inappropriate behavior, it could endanger the health. Children easier express the illness than health. Health is a negation of illness, nothing hurts (healthy nutrition, do sports, they are happy, good mood) mostly biomedical model. Illness is caused by many factors, most frequent category was Cathing cold, Presence of microorganims, smoking, drugs, alcohol intake. Health promoting is seen in healthy nutrition, doing sport, cold prevention, personal hygiene, smoking cessation, alcohol intake and drug, medical checkup, clear environment.The outcomes of the research is possible to use in school practice, in health education, in specific approach to the individual according to the pearsonal point of view, with personal insight into children s images, perceptions, understanding or beliefs. Apropriate didactic approach.
Anotace česky
Subjektivní teorie zdraví a nemoci mají bazální vliv na chování. Ovlivňují osobní přístup k léčbě. Podporují ochranné mechanismy každého jedince. Přijímají jen určitá schémata, akceptují jen určité příčiny, někdy odmítají lékařskou péči, podporují neadekvátní chování a mohou ohrozit zdraví. Děti lépe vyjadřují nemoc než zdraví, je opakem nemoci, když nic nebolí, atd., což vyjadřuje biomedicinský model, pohled na zdraví. Nemoc je způsobena mnoha faktory, mezi nejčastější mi byly nachlazení, mikroorganismy, kouření, drogy, alkohol. Podpora zdraví byla dětmi prezentována jako zdravá výživa, sportování, předcházení nachlazení, osobní hygiena, nekouření, lékařské prohlídky a čisté životní prostředí. Výsledky je možné využít ve školní prevenci, ve výchově ke zdraví, ke specifickému a individuálnímu přístupu ke každému dítěti podle jeho osobního vnímání a chápání fenoménu zdraví a nemoci.
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 04:03