SUCHÁČEK, Petr. Co dělá žák, který nemluví?. Online. In Konferencia QAK, 1.-2. 2. 2016, Bratislava. 2016. ISBN 978-80-223-4011-3. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Co dělá žák, který nemluví?
Název anglicky What keeps the silent pupil busy?
Autoři SUCHÁČEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání Konferencia QAK, 1.-2. 2. 2016, Bratislava, 2016.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/16:00089356
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-223-4011-3
Klíčová slova česky tichý žák; participace na komunikaci; typologie; výuková komunikace
Klíčová slova anglicky silent pupil; participation in communication; typology; teaching communication
Štítky participace na komunikaci, rivok, tichý žák, typologie, výuková komunikace
Změnil Změnila: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Změněno: 10. 4. 2017 19:26.
Anotace
Příspěvek vychází z našeho akčního výzkumu zaměřeného na implementaci prvků dialogického vyučování (Alexander, 2006) do výuky v běžných třídách druhého stupně české základní školy. Snažíme se navýšit podíl času, který žáci ve výuce vyplňují svými replikami. Empirické nálezy potvrzují tezi vycházející z Vygotského, že více příležitostí ke komunikaci znamená rychlejší a kvalitnější internalizaci vědění. Při videostudiích výuky a následných analýzách přepisů jsme zaregistrovaly skupinu žáků, kteří se zapojují do výukové komunikace minimálně. Příspěvek představuje výsledek analýzy videí zachycujících „tiché žáky“ (v 9 hodinách méně než minuta verbální aktivity) jedné třídy a to typologii jejich chování ve výuce.
Anotace anglicky
The paper comes from our action research focused on the implementation of elements of the dialogic teaching (Alexander, 2006) to teaching in regular classes, the second stage of Czech elementary schools. We strive to increase the proportion of time that students in the classroom filled their replicas. The empirical findings confirm the argument based on Vygotsky, the more opportunities for communication is faster and better internalize knowledge. When VideoStudio instruction and subsequent analysis of the transcripts we noticed a group of students who participate in educational communication at least. Contribution is the result of the analysis of videos depicting the "silent students" (in 9 hours less than a minute verbal activity) one class and typology of their behavior in the classroom.
Návaznosti
MUNI/A/1147/2015, interní kód MUNázev: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masarykova univerzita, Celoživotní učení v institucionálních souvislostech, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 10:26