SVOJANOVSKÝ, Petr. Podpora reflexe praxe studentů učitelství perspektivou jejich vzdělavatelů. In Konferencia QAK XV. Kvalitatívny prístup a metódy vo vedách o človeku: Pätnásť rokov kvality? Kritický pohľad na stav kvalitatívneho výskumu. 1.-2. února 2016. Univerzita Komenského v Bratislave. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Podpora reflexe praxe studentů učitelství perspektivou jejich vzdělavatelů
Název česky Podpora reflexe praxe studentů učitelství perspektivou jejich vzdělavatelů
Název anglicky Support of student teachers reflection on practice by their educators perspecitve
Autoři SVOJANOVSKÝ, Petr.
Vydání Konferencia QAK XV. Kvalitatívny prístup a metódy vo vedách o človeku: Pätnásť rokov kvality? Kritický pohľad na stav kvalitatívneho výskumu. 1.-2. února 2016. Univerzita Komenského v Bratislave. 2016.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky podpora reflexe; reflexe; vzdělavatelé studentů učitelství; interpretativní fenomenologická analýza.
Klíčová slova anglicky support of reflection, reflection; teacher educators; interpretative phenomenological analysis.
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D., učo 174467. Změněno: 11. 3. 2017 14:09.
Anotace
V příspěvku bude představena metodologie a první výsledky kvalitativního výzkumu, jehož cílem je prostřednictvím interpretativní fenomenologické analýzy (Smith, Jarman & Osborn, 1999) lépe porozumět dosud málo prozkoumanému fenoménu podpory reflexe praxe u studentů učitelství (Gelfuso & Dennis, 2014). Konkrétně se jedná o zkoumání toho, jak vybraná vzdělavatelka (VŠ vyučující) utváří význam své zkušenosti s podporou reflexe praxe v malé skupině studentů učitelství. Výsledky ukazují na řadu vnímaných odlišností mezi podporou reflexe praxe ve srovnání s jinou interaktivní výukou na VŠ, což klade na vyučující odlišné nároky, především v oblasti dovedností a postojů. Charakter těchto nároků bude diskutován.
Anotace anglicky
The paper presents the methodology and the preliminary results of qualitative research, which aims at better understanding of underexplored phenomenon – support of student teachers reflection on practice (Gelfuso & Dennis, 2014) by means of interpretative phenomenological analysis (Smith, Jarman & Osborn, 1999). Namely it is examined how one teacher educator constitutes the meaning of her experiences with the support of reflection on practice in a small group of student teachers. The results show a series of perceived differences between promoting reflection on practice in comparison with other interactive teaching at university, which places different demands on teacher educator, especially in the area of skills and attitudes. The nature of these claims will be discussed.
Návaznosti
GA13-20049S, projekt VaVNázev: Osvojování tacitních znalostí studenty učitelství v průběhu jejich pedagogické praxe
Investor: Grantová agentura ČR, Osvojování tacitních znalostí studenty učitelství v průběhu jejich pedagogické praxe
VytisknoutZobrazeno: 23. 9. 2024 07:19