HORÁKOVÁ, Radka. Nástroje pro hodnocení sluchové percepce a úrovně komunikačních dovedností uživatelů kochleárních implantátů raného a předškolního věku. první. Bratislava: Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie, 2014, 145 s. Kročanová L., Zubová M. Špeciálnopedagogické poradenstvo - Informačný bulletin XVIII. ISBN 978-80-89698-05-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Nástroje pro hodnocení sluchové percepce a úrovně komunikačních dovedností uživatelů kochleárních implantátů raného a předškolního věku
Název česky Nástroje pro hodnocení sluchové percepce a úrovně komunikačních dovedností uživatelů kochleárních implantátů raného a předškolního věku
Název anglicky The auditory perception assessment tools of cochlear implant users in early and preschool age
Autoři HORÁKOVÁ, Radka.
Vydání první. Bratislava, 145 s. Kročanová L., Zubová M. Špeciálnopedagogické poradenstvo - Informačný bulletin XVIII. 2014.
Nakladatel Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie
Další údaje
Typ výsledku Přehledové a vzdělávací texty
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
ISBN 978-80-89698-05-9
Klíčová slova česky dítě s postižením sluchu; sluchadlo; kochleární implantát; nástroje pro hodnocení sluchové percepce; rozvoj komunikačních dovedností
Klíčová slova anglicky deaf child; hearing aid; cochlear implant; the tools of auditory perception assessment; development of communication skills
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Radka Horáková, Ph.D., učo 22250. Změněno: 26. 2. 2016 22:25.
Anotace
Předkládaný článek se zabývá problematikou hodnocení sluchové percepce a komunikačních dovedností u dětí s postižením sluchu, zejména pak u uživatelů kochleárních implantátů. Poukazuje na důležitost včasného odhalení sluchové vady, přidělení adekvátní kompenzační pomůcky a zajištění týmové spolupráce při péči o dítě se sluchovým postižením. Autorka uvádí aktuální přehled zahraničních testových baterií a tuzemských materiálů užívaných při hodnocení přínosu kochleárního implantátu a příp. i sluchadel. V závěru článku přináší informace týkající se probíhajícího procesu ověřování české adaptace Škály pro posouzení sluchového vnímání u kojenců a batolat IT-MAIS.
Anotace česky
Předkládaný článek se zabývá problematikou hodnocení sluchové percepce a komunikačních dovedností u dětí s postižením sluchu, zejména pak u uživatelů kochleárních implantátů. Poukazuje na důležitost včasného odhalení sluchové vady, přidělení adekvátní kompenzační pomůcky a zajištění týmové spolupráce při péči o dítě se sluchovým postižením. Autorka uvádí aktuální přehled zahraničních testových baterií a tuzemských materiálů užívaných při hodnocení přínosu kochleárního implantátu a příp. i sluchadel. V závěru článku přináší informace týkající se probíhajícího procesu ověřování české adaptace Škály pro posouzení sluchového vnímání u kojenců a batolat IT-MAIS.
Anotace anglicky
Presented article deals with the topic of the hearing perception evaluation and the level of communiation skills in the children with the hearing impairment, especially the cochlear implant users. It hightlights the importance of the early identification of the hearing loss, adequate compensation aid and team cooperation while dealing with the child with the hearing loss. The author presents updated review of the foreign test bateries and local materials used for the cochlear implant contribution evaluation and/or hearing aids. The conclusion brings update information about ongoing evaluation process of the Cezch version of the IT-MAIS.
VytisknoutZobrazeno: 14. 5. 2024 00:39