2015
Některá specifika vnímání interpretačních soutěží z pohledu žáků a studentů základních a středních hudebních škol
NOVOTNÁ, MarieZákladní údaje
Originální název
Některá specifika vnímání interpretačních soutěží z pohledu žáků a studentů základních a středních hudebních škol
Název anglicky
Some Specifics in the Perception of Musical Competitions from the Viewpoint of Students of Primary and Secondary Music Schools
Autoři
NOVOTNÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Musicologica Brunensia, Brno, Masarykova univerzita, 2015, 1212-0391
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/15:00086528
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
UT WoS
000372522000008
Klíčová slova anglicky
musical competition; primary art school; conservatoire; musical high/grammar school; musical education; musical sociology; musicality; professional preparation; career of a musician; development of musical talent
Štítky
Změněno: 29. 4. 2016 09:01, Mgr. Vendula Hromádková
V originále
Tato studie se zaměřuje na hudebně interpretační soutěže z hlediska žáků a studentů základních a středních hudebních škol. Hledá alternativní přístupy pokud jde o růst hudebního potenciálu nadaných dětí. Ukazuje, že konvenční vnímání soutěží stále oslovuje hlavně budoucí profesionální hudebníky, kteří také považují jejich úroveň obtížnosti za přijatelnou.
Anglicky
This study focuses on competitions in musical interpretation and examines these competitions from viewpoint of pupils and students of primary and secondary music schools. The study is looking for alternative approaches concerning the growth of the musical potential of gifted children. It shows that the conventual perception of competitions still satisfies mainly future professional musicians who consider its level of difficulty as suitable.