J 2015

Některá specifika vnímání interpretačních soutěží z pohledu žáků a studentů základních a středních hudebních škol

NOVOTNÁ, Marie

Základní údaje

Originální název

Některá specifika vnímání interpretačních soutěží z pohledu žáků a studentů základních a středních hudebních škol

Název anglicky

Some Specifics in the Perception of Musical Competitions from the Viewpoint of Students of Primary and Secondary Music Schools

Autoři

NOVOTNÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Musicologica Brunensia, Brno, Masarykova univerzita, 2015, 1212-0391

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

Umění, architektura, kulturní dědictví

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/15:00086528

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

UT WoS

000372522000008

Klíčová slova anglicky

musical competition; primary art school; conservatoire; musical high/grammar school; musical education; musical sociology; musicality; professional preparation; career of a musician; development of musical talent

Štítky

Změněno: 29. 4. 2016 09:01, Mgr. Vendula Hromádková

Anotace

V originále

Tato studie se zaměřuje na hudebně interpretační soutěže z hlediska žáků a studentů základních a středních hudebních škol. Hledá alternativní přístupy pokud jde o růst hudebního potenciálu nadaných dětí. Ukazuje, že konvenční vnímání soutěží stále oslovuje hlavně budoucí profesionální hudebníky, kteří také považují jejich úroveň obtížnosti za přijatelnou.

Anglicky

This study focuses on competitions in musical interpretation and examines these competitions from viewpoint of pupils and students of primary and secondary music schools. The study is looking for alternative approaches concerning the growth of the musical potential of gifted children. It shows that the conventual perception of competitions still satisfies mainly future professional musicians who consider its level of difficulty as suitable.