STADLEROVÁ, Hana. Specifika výtvarných aktivit v projektech Speciální výtvarné výchovy. In Valachová, D.; Pavlikánová, M.; Repiská, M. CREA-AE 2015. CREATIVE REFLEXIVE EMOTIONAL ALTERNATIVE ART EDUCATION. první. Bratislava: PdF UK Bratislava, 2015, s. 66-73. ISBN 978-80-89693-09-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Specifika výtvarných aktivit v projektech Speciální výtvarné výchovy
Název anglicky Specifics of the Art activities in the Projects of the Special Art Education
Autoři STADLEROVÁ, Hana.
Vydání první. Bratislava, CREA-AE 2015. CREATIVE REFLEXIVE EMOTIONAL ALTERNATIVE ART EDUCATION, od s. 66-73, 8 s. 2015.
Nakladatel PdF UK Bratislava
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-89693-09-2
Klíčová slova česky Speciální výtvarná výchova, výtvarné umění; prostředky tvorby; klient; seberealizace; podpora kreativity; proces tvorby
Klíčová slova anglicky Special Art Education; Art, the means of production; client; self-fulfillment; creativity support; formation process
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D., učo 26587. Změněno: 26. 3. 2016 19:52.
Anotace
Příspěvek prezentuje dílčí výsledky výzkumu realizovaného v letech 2010 - 2014. Vymezuje specifika pedagogické práce se sociálně znevýhodněnými klienty. Přibližuje projekty, které mimo jiné prokázaly velké nároky na vedení výtvarných činností. Ověřily různorodé možnosti tvorby, které byly inspirovány i současným výtvarným uměním. Klienti měli možnost využívat širokou škálu výtvarných prostředků, a to včetně nových médií. Průběh tvorby i vzniklá díla potvrzují, že projekty Speciální výtvarné výchovy nabídly klientům prostor pro seberealizaci, mnohým umožnily objevit i dosud neprojevené schopnosti.
Anotace anglicky
The paper presents the participal results of research conducted in the years 2010 – 2014. It defines the specifics of pedagogical work with socially disadvantaged clients. It zooms projects, among other things, showed great demands on the management of creative activities. Verify the diverse possibilities of creation that were also inspired by modern art. Clients have the opportunity to enjoy a wide variety of media, including new media. During generation and resulting work confirms that the project special art education offered to clients self-realization, many allow occur yet unmanifested capabilities.
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 08:56