SOCHOR, Pavel. Člověk s postižením a výtvarná tvorba. Od zobrazování k autorství. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 200 s. ISBN 978-80-210-7925-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Člověk s postižením a výtvarná tvorba. Od zobrazování k autorství
Název česky Člověk s postižením a výtvarná tvorba. Od zobrazování k autorství
Název anglicky A person with a disability and fine arts. From imaging to authorship
Autoři SOCHOR, Pavel (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, 200 s. 2015.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/15:00086559
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-7925-0
Klíčová slova česky umění; arteterapie; speciální výtvarná výchova; inkluzivní výchova; výtvarná tvorba; disability;
Klíčová slova anglicky art; art therapy; special art education; inclusive education; disability; disability art; art creation; person with;
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Klára Dobrovolná, DiS., učo 84416. Změněno: 8. 3. 2016 00:06.
Anotace
Odborná kniha prostřednictvím induktivní a deduktivní výzkumné metody analyzuje oblasti výtvarné tvorby ve speciální pedagogice, výtvarné výchově, arteterapii a umění. Práce je členěna do tří kapitol. První kapitola obsahuje výzkumně-analytickou studii na téma zobrazování postižení ve vybraných obdobích evropských dějin umění. Druhá kapitola se zabývá problematikou výtvarné tvorby ve výchově, vzdělávání i terapii a prezentuje výsledky akčního výzkumu. V úvodu kapitoly hledá komparativní analýzou společná východiska teoretických konceptů arteterapie, speciální výtvarné výchovy a inkluzivní výtvarné didaktiky. Třetí kapitola se věnuje etablování osob s postižením jako autorů výtvarných artefaktů a jejich umělecké tvorby. Zároveň v případových studiích hodnotí uměleckou tvorbu jako specifickou strategii sociální inkluze.
Anotace anglicky
This book analyzes through theoretical research the field of art creation in special education, art education, art therapy and visual art. The work is divided into three chapters. The first chapter contains analytical study focusing on disability images in visual arts in selected periods of European art history. The second chapter deals with art work creation in education and therapy and presents outcomes of an action research.It aims to compare and interpret new theoretical foundations of art therapy, special art education and inclusive art didactics. The final chapter focuses on establishment of authors with disabilities as artists and art creation as a specific strategy for social inclusion. At the same time it values artistic creation as a specific strategy of social inclusion.
Návaznosti
EE2.3.30.0009, projekt VaVNázev: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci
VytisknoutZobrazeno: 18. 6. 2024 01:45