B 2015

Současné trendy v inkluzivním vzdělávání se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v ČR a v zahraničí – teorie, výzkum, praxe

ZÁMEČNÍKOVÁ, Dana, Marie VÍTKOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Barbora BOČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Současné trendy v inkluzivním vzdělávání se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v ČR a v zahraničí – teorie, výzkum, praxe

Název česky

Současné trendy v inkluzivním vzdělávání se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v ČR a v zahraničí – teorie, výzkum, praxe

Název anglicky

Current Trends in Inclusive Education focused on Pupils with Special Educational Needs in the Czech Republic and Abroad: Theory, Research, Practice

Autoři

ZÁMEČNÍKOVÁ, Dana (203 Česká republika, garant, domácí), Marie VÍTKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Miroslava BARTOŇOVÁ (203 Česká republika, domácí), Barbora BOČKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Ilona BYTEŠNÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Daniela ĎÁSKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Ilona FIALOVÁ (203 Česká republika, domácí), Radka HORÁKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Tinatin CHITORELIDZE (268 Gruzie, domácí), Lenka GAJZLEROVÁ (203 Česká republika, domácí), Kateřina GRUBEROVÁ (203 Česká republika, domácí), Jana HRČOVÁ (703 Slovensko, domácí), Soňa CHALOUPKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Godwin Jude Uchenna IROKABA (566 Nigérie, domácí), Nora JÁGEROVÁ (703 Slovensko, domácí), Kristýna KEHAROVÁ (203 Česká republika, domácí), Petr KOPEČNÝ (203 Česká republika, domácí), Ivana MÁROVÁ (203 Česká republika, domácí), Petra ODEHNALOVÁ (203 Česká republika, domácí), Dagmar OPATŘILOVÁ (203 Česká republika, domácí), Jarmila PIPEKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Petra PISKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Lucia PLEVOVÁ (703 Slovensko, domácí), Lucie PROCHÁZKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Dagmar PŘINOSILOVÁ (203 Česká republika, domácí), Alena FRANKOVÁ (703 Slovensko, domácí), Lenka SLEPIČKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Kateřina ŠIMČÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Helena VAĎUROVÁ (203 Česká republika, domácí) a Pavlína WINKLEROVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

první. Brno, 367 s. 2015

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/15:00086574

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-8098-0

Klíčová slova česky

inkluzivní vzdělávání; raná podpora; školní vzdělávání; podpora žáka se speciálními vzdělávacími potřebami; pracovní uplatnění; tělesné a kombinované postižení; mentální postižení; schizofrenie; logopedická intervence; tablet; environmentální vzdělávání

Klíčová slova anglicky

inclusive education; early support; school education; support for children with special educational needs; job placement; physical and multiple disability; mental impairment; schizophrenia; speech therapy; tablets; environmental education

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 21. 2. 2016 20:19, PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.

Anotace

V originále

Monografie je výstupem projektu s názvem Současné trendy v pojetí a realizaci inkluzivního vzdělávání v ČR a na PdF MU se zřetelem na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami řešeného na Masarykově univerzitě v rámci grantového projektu specifického výzkumu. Publikace je tematicky členěna na čtyři oblasti, které se zaměřují na jednotlivá témata v souladu s výzkumnými cíli participujících akademických pracovníků a studentů doktorského studijního programu. Úvodní tematický celek se orientuje na východiska inkluzivního vzdělávání, druhý na ranou podporu a předškolní vzdělávání. Třetí celek je věnován školnímu vzdělávání v inkluzivním prostředí a čtvrtý, závěrečný celek je zaměřen na inkluzi v sociálním kontextu. Ve všech kapitolách jednotlivých celků jsou prezentována výzkumná šetření zaměřená na inkluzivní vzdělávání v rámci Brna a Jihomoravského kraje.

Anglicky

Monograph is the outcome of the project titled Current trends in the conception and implementation of inclusive education in the Czech Republic and the Faculty of Education with regard to pupils with special educational needs solved at Masaryk University in the framework of the grant project specific research. The publication is divided into four thematic areas, which focus on individual topics in line with the research goals of the participating academics and doctoral candidates. Introductory thematic unit focuses on the basis of inclusive education, the other on early support and early childhood education. The third unit is devoted to school education in an inclusive environment, and the fourth, final unit is aimed at inclusion in a social context. Each chapter presents researches focusing on inclusive education in the region of Brno and South Moravia.

Návaznosti

MUNI/A/1169/2014, interní kód MU
Název: Současné trendy v pojetí a realizaci inkluzivního vzdělávání v ČR a na PdF MU se zřetelem na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Investor: Masarykova univerzita, Současné trendy v pojetí a realizaci inkluzivního vzdělávání v ČR a na PdF MU se zřetelem na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty