k 2015

Einfluss der Erfahrungen mit Menschen mit Behinderung auf die Einstellung zu ihrer beruflichen Eingliederung

PROCHÁZKOVÁ, Lucie

Základní údaje

Originální název

Einfluss der Erfahrungen mit Menschen mit Behinderung auf die Einstellung zu ihrer beruflichen Eingliederung

Název česky

Vliv zkušeností s lidmi s postižením na postoj k jejich profesnímu začlenění

Název anglicky

Impact of experience with people with disabilities on the attitude to their work integration

Autoři

PROCHÁZKOVÁ, Lucie (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

7. Symposium der Internationalen Heil- und Sonderpädagogik, Zürich, 2015

Další údaje

Jazyk

němčina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Švýcarsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/15:00086577

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

postoj společnosti; člověk s postižením; předsudky; stigma; kontakt; pracovní prostředí

Klíčová slova anglicky

attitudes of society; person with disability; prejudices; stigma; contact; working environment

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 7. 3. 2016 23:29, Mgr. Klára Dobrovolná, DiS.

Anotace

V originále

Die Offenheit zur Eingliederung von Menschen mit Behinderung in alle Bereiche des gesellschaftlichen Lebens wird wesentlich von der Einstellung der Bevölkerung beeinflusst, die sich auch in der Einstellung der Arbeitgeber widerspiegelt. In diesem Beitrag werden Ergebnisse einer Fragebogenerhebung vorgestellt, in der es um den Einfluss von Erfahrungen auf die Einstellung zur beruflichen Eingliederung von Menschen mit Behinderung ging. Die Ergebnisse zeigen Unterschiede in Bezug auf die Behinderungsart sowie auf die Intensität des Kontakts.

Česky

Otevřenost k začlenění osob se zdravotním postižením do všech oblastí společenského života je výrazně ovlivněna postoji obyvatelstva, což se odráží i do přístupu zaměstnavatelů. V tomto textu budou prezentovány výsledky dotazníkového šetření, která se týkala vlivu zkušenosti s lidmi s postižením na postoje k jejich profesnímu začlenění. Výsledky ukazují rozdíly ve vztahu k druhu zdravotního postižení a intenzitě kontaktu.

Návaznosti

MUNI/M/0012/2013, interní kód MU
Název: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty