2014
Úroveň motivace pro hudební a hudebně-pedagogickou profesi u žáků ZUŠ a studentů konzervatoří
NOVOTNÁ, MarieZákladní údaje
Originální název
Úroveň motivace pro hudební a hudebně-pedagogickou profesi u žáků ZUŠ a studentů konzervatoří
Název anglicky
The Level of Motivation for Musical and Music Education Career Among Elementary Art School Pupils and Conservatory Students
Autoři
NOVOTNÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Acta Musicologica.cz, Brno, Masarykova univerzita, 2014, 1214-5955
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/14:00086603
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
klíčová slova: career; music; motivation; music education; elementary art school; conservatory
Štítky
Změněno: 6. 4. 2016 14:58, doc. PhDr. Martin Flašar, Ph.D.
V originále
Příspěvek hodnotí úroveň motivace pro hudební profesi u žáků ZUŠ, ukazuje, že nejvyšších hodnot dosahuje ve věku 11 let. Z dat studentů konzervatoře pak vyplývá, že zatímco dívky preferují ve shodné míře sólovou dráhu, orchestrální (institucionální) zázemí i dráhu pedagogickou, u chlapců převládá interpretační zaměření nad pedagogickým.
Anglicky
This paper evaluates the level of motivation for choosing a musical or music education career among pupils of elementary art schools. It shows that the highest degree of motivation appears at the age of 11. The study also showed that among conservatory students, females do not have significantly stronger preference for becoming either a solo player, an orchestra player or a teacher, while males prefer the career of a performer over that of a teacher.