NOVOTNÁ, Marie. Úroveň motivace pro hudební a hudebně-pedagogickou profesi u žáků ZUŠ a studentů konzervatoří. Acta Musicologica.cz, Brno: Masarykova univerzita, 2014, Neuveden, č. 2, s. Nestránkováno. ISSN 1214-5955.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Úroveň motivace pro hudební a hudebně-pedagogickou profesi u žáků ZUŠ a studentů konzervatoří
Název anglicky The Level of Motivation for Musical and Music Education Career Among Elementary Art School Pupils and Conservatory Students
Autoři NOVOTNÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Acta Musicologica.cz, Brno, Masarykova univerzita, 2014, 1214-5955.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/14:00086603
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky klíčová slova: career; music; motivation; music education; elementary art school; conservatory
Štítky rivok
Změnil Změnil: PhDr. Martin Flašar, Ph.D., učo 40864. Změněno: 6. 4. 2016 14:58.
Anotace
Příspěvek hodnotí úroveň motivace pro hudební profesi u žáků ZUŠ, ukazuje, že nejvyšších hodnot dosahuje ve věku 11 let. Z dat studentů konzervatoře pak vyplývá, že zatímco dívky preferují ve shodné míře sólovou dráhu, orchestrální (institucionální) zázemí i dráhu pedagogickou, u chlapců převládá interpretační zaměření nad pedagogickým.
Anotace anglicky
This paper evaluates the level of motivation for choosing a musical or music education career among pupils of elementary art schools. It shows that the highest degree of motivation appears at the age of 11. The study also showed that among conservatory students, females do not have significantly stronger preference for becoming either a solo player, an orchestra player or a teacher, while males prefer the career of a performer over that of a teacher.
VytisknoutZobrazeno: 23. 9. 2020 03:11