J 2014

Úroveň motivace pro hudební a hudebně-pedagogickou profesi u žáků ZUŠ a studentů konzervatoří

NOVOTNÁ, Marie

Základní údaje

Originální název

Úroveň motivace pro hudební a hudebně-pedagogickou profesi u žáků ZUŠ a studentů konzervatoří

Název anglicky

The Level of Motivation for Musical and Music Education Career Among Elementary Art School Pupils and Conservatory Students

Autoři

NOVOTNÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Acta Musicologica.cz, Brno, Masarykova univerzita, 2014, 1214-5955

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

Umění, architektura, kulturní dědictví

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/14:00086603

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova anglicky

klíčová slova: career; music; motivation; music education; elementary art school; conservatory

Štítky

Změněno: 6. 4. 2016 14:58, doc. PhDr. Martin Flašar, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek hodnotí úroveň motivace pro hudební profesi u žáků ZUŠ, ukazuje, že nejvyšších hodnot dosahuje ve věku 11 let. Z dat studentů konzervatoře pak vyplývá, že zatímco dívky preferují ve shodné míře sólovou dráhu, orchestrální (institucionální) zázemí i dráhu pedagogickou, u chlapců převládá interpretační zaměření nad pedagogickým.

Anglicky

This paper evaluates the level of motivation for choosing a musical or music education career among pupils of elementary art schools. It shows that the highest degree of motivation appears at the age of 11. The study also showed that among conservatory students, females do not have significantly stronger preference for becoming either a solo player, an orchestra player or a teacher, while males prefer the career of a performer over that of a teacher.