2015
Hudebně pedagogická koncepce Vladimíra Helferta v souvislostech současných snah hudební pedagogiky a možnosti jejich realizace v prostředí dnešního hudebněvýchovného systému fungujícího v rámci českého školství
NOVOTNÁ, MarieZákladní údaje
Originální název
Hudebně pedagogická koncepce Vladimíra Helferta v souvislostech současných snah hudební pedagogiky a možnosti jejich realizace v prostředí dnešního hudebněvýchovného systému fungujícího v rámci českého školství
Název anglicky
Vladimír Helfert’s Approach to Music Education in the Context of Contemporary Efforts of Music Education and the Possibilities of Its Implementation in the Contemporary System of Music Education in the Czech Republic
Autoři
Vydání
K odkazu Vladimíra Helferta. Hudebněvědná konference u příležitosti 70. výročí úmrtí zakladatele brněnské muzikologie, 2015
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
musical education; musicality; development of musical talent; music literacy
Změněno: 14. 2. 2016 21:52, Mgr. Marie Novotná, Ph.D.
V originále
Příspěvek konfrontoval Helfertovo pojetí receptivní a aktivní hudebnosti s následujícím vývojem hudební pedagogiky u nás a akcentoval nutnost motivace žáků k rozvíjení vlastní hudebnosti.
Anglicky
This paper confronts Vladimír Helfert’s approach to passive and active musical appreciation with the subsequent developments in Czech music education. It stresses the critical importance of the pupils’ motivation to the development of their own musical appreciation.