HORKÁ, Hana a Veronika RODOVÁ. Učitel jako iniciátor rozvoje prožitku, zkušenosti a tvořivosti v mateřské škole. In Adriana Wiegerová a kol. Profesionalizace učitele mateřské školy z pohledu reformy kurikula. první. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, 2015, s. 58-73. 10 publikace ve vědecké edici Pedagogika. ISBN 978-80-7454-555-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Učitel jako iniciátor rozvoje prožitku, zkušenosti a tvořivosti v mateřské škole
Název anglicky The teacher as an initiator of development of experiential and creativity-based learning in pre-school education
Autoři HORKÁ, Hana (203 Česká republika, domácí) a Veronika RODOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání první. Zlín, Profesionalizace učitele mateřské školy z pohledu reformy kurikula, od s. 58-73, 16 s. 10 publikace ve vědecké edici Pedagogika, 2015.
Nakladatel Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/15:00086610
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7454-555-9
Klíčová slova česky Učení orientované na dítě; didaktický konstruktivismus; prožitkové učení; pedagogické dílo; živý obraz; hra; psychosomatická jednota; případová studie
Klíčová slova anglicky learning oriented child; didactic constructivism; experiential learning; pedagogical work; still picture; play; psychosomatic unity; case study
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Změněno: 22. 3. 2016 09:54.
Anotace
Případová studie přináší příklady z výchovně vzdělávací práce v mateřské škole. Ukazuje, jak děti poznávají skrze vlastní činnosti, které garantuje učitel jako autor výukového celku. Výukový celek představuje pedagogické dílo, založené na promyšleném strukturování výuky, respektu k dětskému vnímání světa, na tvořivosti a práci s detaily. Popis konkrétních výukových situací, v nichž děti pracují formou živých obrazů, fungujících na principu psychosomatické jednoty těla, dokládá specifické nároky na práci učitele při vedení výuky založené na prožitku.
Anotace anglicky
Case study provides examples of educational work in kindergarten. It shows how children learn through their own actions, which guarantees the teacher as the author of an educational whole. Educational unit represents a pedagogical work, based on a sophisticated structuring of education, respect for the child's perception of the world, creativity and detailed work. Description of specific teaching situations in which children work in the form of still pictures, the mechanism of psychosomatic unity of body, demonstrates the specific demands of the job teachers in conducting lessons based on experience.
Návaznosti
MUNI/A/1317/2014, interní kód MUNázev: Determinanty účinnosti učitelských praxí
Investor: Masarykova univerzita, Determinanty účinnosti učitelských praxí, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 10. 5. 2024 08:55