2015
Učitel jako iniciátor rozvoje prožitku, zkušenosti a tvořivosti v mateřské škole
HORKÁ, Hana a Veronika RODOVÁZákladní údaje
Originální název
Učitel jako iniciátor rozvoje prožitku, zkušenosti a tvořivosti v mateřské škole
Název anglicky
The teacher as an initiator of development of experiential and creativity-based learning in pre-school education
Autoři
HORKÁ, Hana (203 Česká republika, domácí) a Veronika RODOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
první. Zlín, Profesionalizace učitele mateřské školy z pohledu reformy kurikula, od s. 58-73, 16 s. 10 publikace ve vědecké edici Pedagogika, 2015
Nakladatel
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/15:00086610
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7454-555-9
Klíčová slova česky
Učení orientované na dítě; didaktický konstruktivismus; prožitkové učení; pedagogické dílo; živý obraz; hra; psychosomatická jednota; případová studie
Klíčová slova anglicky
learning oriented child; didactic constructivism; experiential learning; pedagogical work; still picture; play; psychosomatic unity; case study
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 22. 3. 2016 09:54, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
V originále
Případová studie přináší příklady z výchovně vzdělávací práce v mateřské škole. Ukazuje, jak děti poznávají skrze vlastní činnosti, které garantuje učitel jako autor výukového celku. Výukový celek představuje pedagogické dílo, založené na promyšleném strukturování výuky, respektu k dětskému vnímání světa, na tvořivosti a práci s detaily. Popis konkrétních výukových situací, v nichž děti pracují formou živých obrazů, fungujících na principu psychosomatické jednoty těla, dokládá specifické nároky na práci učitele při vedení výuky založené na prožitku.
Anglicky
Case study provides examples of educational work in kindergarten. It shows how children learn through their own actions, which guarantees the teacher as the author of an educational whole. Educational unit represents a pedagogical work, based on a sophisticated structuring of education, respect for the child's perception of the world, creativity and detailed work. Description of specific teaching situations in which children work in the form of still pictures, the mechanism of psychosomatic unity of body, demonstrates the specific demands of the job teachers in conducting lessons based on experience.
Návaznosti
MUNI/A/1317/2014, interní kód MU |
|