2015
Typografický plakát. Tradiční komunikační médium v období rozvinutých digitálních technologií
NOGA, PavelZákladní údaje
Originální název
Typografický plakát. Tradiční komunikační médium v období rozvinutých digitálních technologií
Název anglicky
Typographic Poster. Traditional medium of communication in epoch of advanced digital technology
Autoři
Vydání
Brno, 168 s. 2015
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
ISBN
978-80-210-8063-8
Klíčová slova anglicky
Typo Poster; Poster Collectors; Poster as Memento of History; Technology in Graphic Design; Global Models and Trends; End of Poster in Czech Republic; Image versus Text; Typographic Poster Project
Štítky
Změněno: 5. 5. 2016 16:06, Dana Nesnídalová
V originále
Písmo je jedním ze základních nástrojů lidské komunikace a plakát po dlouhá léta patřil k nejrozšířenějším masově-komunikačním prostředkům. V období nástupu digitálních technologií se už zdálo, že plakát z tištěných médií postupně mizí. Ukazuje se však, že vedle čím dál intenzivnějšího každodenního využívání všemožných textových displejů dochází i k renesanci tradičního písmového plakátu. Monografie se zabývá současnou rolí plakátu a představuje typografické plakáty více než osmdesáti předních designérů z Česka, Polska a Slovenska včetně jejich názorů na práci s písmem a tvorbu typografických plakátů.
Anglicky
A typeface is one of the basic tools of human communication and for a long time a poster belonged to the most widespread means of mass communication. At the time when digital technologies had emerged it seemed a poster would gradually disappear from printed media. However, it turns out that along with still more intensive everyday use of various text displays, there is also a renaissance of a traditional typeface poster.