B 2015

Typografický plakát. Tradiční komunikační médium v období rozvinutých digitálních technologií

NOGA, Pavel

Základní údaje

Originální název

Typografický plakát. Tradiční komunikační médium v období rozvinutých digitálních technologií

Název anglicky

Typographic Poster. Traditional medium of communication in epoch of advanced digital technology

Autoři

Vydání

Brno, 168 s. 2015

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

Umění, architektura, kulturní dědictví

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

ISBN

978-80-210-8063-8

Klíčová slova anglicky

Typo Poster; Poster Collectors; Poster as Memento of History; Technology in Graphic Design; Global Models and Trends; End of Poster in Czech Republic; Image versus Text; Typographic Poster Project

Štítky

Změněno: 5. 5. 2016 16:06, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Písmo je jedním ze základních nástrojů lidské komunikace a plakát po dlouhá léta patřil k nejrozšířenějším masově-komunikačním prostředkům. V období nástupu digitálních technologií se už zdálo, že plakát z tištěných médií postupně mizí. Ukazuje se však, že vedle čím dál intenzivnějšího každodenního využívání všemožných textových displejů dochází i k renesanci tradičního písmového plakátu. Monografie se zabývá současnou rolí plakátu a představuje typografické plakáty více než osmdesáti předních designérů z Česka, Polska a Slovenska včetně jejich názorů na práci s písmem a tvorbu typografických plakátů.

Anglicky

A typeface is one of the basic tools of human communication and for a long time a poster belonged to the most widespread means of mass communication. At the time when digital technologies had emerged it seemed a poster would gradually disappear from printed media. However, it turns out that along with still more intensive everyday use of various text displays, there is also a renaissance of a traditional typeface poster.