Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@book{1335954, author = {Vrubel, Martin}, address = {Brno}, keywords = {Visual impairment; facilitator; barrier; determinant; education; rehabilitation; low vision; school inclusion; social inclusion; education; equality; attitudes; executives of elementary and secondary schools}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-8022-5}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Facilitátory a bariéry školní a sociální inkluze osob se zrakovým postižením}, year = {2015} }
TY - BOOK ID - 1335954 AU - Vrubel, Martin PY - 2015 TI - Facilitátory a bariéry školní a sociální inkluze osob se zrakovým postižením VL - Neuveden PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021080225 KW - Visual impairment KW - facilitator KW - barrier KW - determinant KW - education KW - rehabilitation KW - low vision KW - school inclusion KW - social inclusion KW - education KW - equality KW - attitudes KW - executives of elementary and secondary schools N2 - Hlavním tématem publikace Facilitátory a bariéry školní a sociální inkluze osob se zrakovým postižením je analýza facilitátorů měkých a tvrdých bariér školní a sociální inkluze osob se zrakovým postižením. V publikaci tyto facilitátory analyzujeme, diskutujeme jejich význam a vliv na kvalitu života osob se zrakovým postižením a komparujeme tato zjištění se zahraničními trendy. Téma prezentujeme v kontextu teoretických paradigmat oboru Speciální pedagogika, spolupracujících oborů a funkčního přístupu k postižení dle Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disabilit a zdraví. Publikace přináší analýzu postojů vedoucích pracovníků základních a středních škol k determinantám školní a sociální inkluze. Publikace prezentuje index inkluze žáků a studentů se zrakovým postižením a na jeho základě identifikuje, které bariéry jsou z hlediska postoje vedoucích pracovníků základních a středních škol významné. Popsané kvantitativní výzkumné šetření ukazuje, že postoje vedoucích pracovníků k možnosti inkluzivního vzdělávání osob se zrakovým postižením jsou ovlivněny předpokladem, že typ zrakového postižení ovlivňuje úspěšnou inkluzi. ER -
VRUBEL, Martin. \textit{Facilitátory a bariéry školní a sociální inkluze osob se zrakovým postižením}. Brno: Masarykova univerzita, 2015. 186 s. ISBN~978-80-210-8022-5.
|