Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{1336055, author = {Boháčová, Michaela}, address = {Ostrava}, booktitle = {Toponyma : Kulturní dědictví a paměť míst}, edition = {Vydání: první}, editor = {David, Jaroslav}, keywords = {anoikonyms; brand names; frontier; marketing; names of vineyard tracks; toponyms}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Ostrava}, isbn = {978-80-7464-843-4}, pages = {134-143}, publisher = {Ostravská univerzita, Filozofická fakulta}, title = {Toponymie pohraničí jako kulturní dědictví a názvy viničních tratí jako nástroj reklamy a marketingu}, year = {2016} }
TY - CHAP ID - 1336055 AU - Boháčová, Michaela PY - 2016 TI - Toponymie pohraničí jako kulturní dědictví a názvy viničních tratí jako nástroj reklamy a marketingu VL - Neuveden PB - Ostravská univerzita, Filozofická fakulta CY - Ostrava SN - 9788074648434 KW - anoikonyms KW - brand names KW - frontier KW - marketing KW - names of vineyard tracks KW - toponyms N2 - Kapitola se dotýká dvou témat: 1) První, obecnější je spjato s otázkou, zda lze zeměpisné názvy v pohraničních oblastech označit jako kulturní dědictví, když jde vesměs o toponymii vzniklou po 2. sv. válce, tj. postrádající kontinuitu, která je vlastní ostatním částem našeho území. Zamýšlí se nad přístupem k pomístním jménům v počátcích dotazníkového soupisu, z nějž byla vyloučena právě toponymie oblastí majoritně obydlených Němci k r. 1930, a nad rozdíly mezi toponymií pohraničí a ostatního území. Pojmenovává důvody, proč toponymii pohraničí nelze z kulturního dědictví vyloučit. 2) Druhé téma se zabývá dílčím jevem, a sice specifickým způsobem využití toponym v názvosloví spjatém s vinařstvím, konkrétně v názvech viničních tratí. Tato skupina pomístních jmen je totiž fixována na oficiální sféru, neboť názvy viničních tratí jsou jedním z údajů povinně uváděných na etiketách jakostních vín a jakostních vín s přívlastkem, a to v podobě stanovené v aktuálně platné vyhlášce. Názvy viničních tratí se tak stávají součástí označení obchodních produktů a analýza se zaměří na to, jak se v nich uplatňuje propagace a marketing. ER -
BOHÁČOVÁ, Michaela. Toponymie pohraničí jako kulturní dědictví a názvy viničních tratí jako nástroj reklamy a marketingu. In David, Jaroslav. \textit{Toponyma : Kulturní dědictví a paměť míst}. Vydání: první. Ostrava: Ostravská univerzita, Filozofická fakulta, 2016, s.~134-143. ISBN~978-80-7464-843-4.
|