e 2015

Komunikační bariéry žáků při řešení slovních úloh

BLAŽKOVÁ, Růžena a Milena VAŇUROVÁ

Základní údaje

Originální název

Komunikační bariéry žáků při řešení slovních úloh

Název anglicky

Barriers in communication when solving word problems

Autoři

BLAŽKOVÁ, Růžena a Milena VAŇUROVÁ

Vydání

první. Brno, 8 s. 2015

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Přehledové a vzdělávací texty

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

komunikační bariéry,slovní úlohy,vyučování matematice,první stupeň ZŠ

Klíčová slova anglicky

communication barriers, verbal tasks, teaching mathematics, primary school
Změněno: 21. 3. 2016 08:46, RNDr. Růžena Blažková, CSc.

Anotace

V originále

Při výuce matematiky, při vytváření matematických pojmů se jako jeden ze zásadních problémů jeví problém dorozumění se jak v rámci běžné komunikace tak v oblasti matematiky a porozumění učivu v celé šíři matematického vyjdřování. Úkolem pedagoga je, aby odhalil komunikační specifika každého dítěte a pro výuku matematiky je maximálně využil.

Anglicky

hen forming mathematical concepts as well as during regular mathematics teaching, the problem of understanding is one of the crucial ones : understanding in the sense of basic communication as well as in the sense of mathematic al communication and understanding the subject matter in the whole range of mathematical expressions. It is the task of the teacher to find out about the sp ecifics of communication of each child and to use them for the teaching of mathematics in the best possible way.

Návaznosti

MUNI/FR/1393/2014, interní kód MU
Název: Příprava studijních materiálů v anglickém jazyce pro přípravu budoucích učitelů k práci se žáky se specifickými vzdělávacími potřebami v matematice
Investor: Masarykova univerzita, Příprava studijních materiálů v anglickém jazyce pro přípravu budoucích učitelů k práci se žáky se specifickými vzdělávacími potřebami v matematice