c 2015

Kuchařka pro lektory zážitkově orientovaných kurzů aneb (Ne)vaříme z vody

SOJÁK, Petr, Veronika NÝDRLOVÁ, Markéta SEDLÁKOVÁ a Dušan KLAPKO

Základní údaje

Originální název

Kuchařka pro lektory zážitkově orientovaných kurzů aneb (Ne)vaříme z vody

Název anglicky

Cookbook for lectors of experientially oriented courses, or we are (Not)cooking just with water

Vydání

2015

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-8149-9

Klíčová slova česky

hra; edukace; zážitek; prožitek; zkušenost; dramaturgie; scénář; motivace; reflexe a zpětná vazba; metodika zážitkově orientovaných akcí; tým; letor jeho osobnostní a profesní rozvoj

Klíčová slova anglicky

game; play; education; passed experience; present experience; experience; dramaturgy; script; motivation; reflection and feedback; methodics of experientially oriented events; team; role; lector; personal and professional growth

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 7. 3. 2016 18:13, Mgr. Veronika Michovská, Ph.D.

Anotace

V originále

Publikace Kuchařka pro lektory zážitkově orientovaných kurzů aneb (Ne)vaříme z vody je primárně určena studentům oboru Sociální pedagogika a volný čas, jako teoretická i praktická podpora při studiu předmětů zaměřených na pedagogiku volného času, osobnostní a sociální přípravu a zážitkově orientované kurzy, i při jejich dalším směřování. Název i obsahová koncepce je protkána metaforami, které vyzývají čtenáře ke kreativnímu způsobu zpracování nabízených informací. Právě kreativita je vonným kořením podporující chuť lektorské práce. Čtenář se uvnitř setkává s pojmy jako hra, edukace, zážitek, prožitek, zkušenost, dramaturgie, scénář, motivace, reflexe a zpětná vazba, metodika (příprava a realizace) zážitkově orientovaných akcí, tým, jeho role, letor jeho osobnostní a profesní rozvoj či psychohygiena. Kniha není databází her, ale kolektivní autorskou prací, která shrnuje naše zkušenosti. Témata představují koláž, jejíž výsledný obraz vystihuje naše pojetí zážitkové pedagogiky a zkušenostně reflektivního učení. To je částečně ovlivněno cílovou skupinou, tedy studenty, kteří prochází touto cestou za získáním patřičných kompetencí s cílem stát se kvalitními osobnostmi a odborníky ve své profesi. K publikaci je vytvořen také Handbook, jehož obsah bude částečně záležet i na jeho vlastníkovi. To proto, že jsme chtěli dát (nejen) studentům prostor pro vlastní poznámky, postřehy a komentáře pramenící z jejich vlastní zkušenosti, která je dle nás klíčovým konceptem v procesu učení

Anglicky

The publication Cookbook for lectors of experientially oriented courses, or we are (Not)cooking just with water intends firstly to the students of the discipline Social education and leisure time, as theoretical and practical support of their studies focused on leisure education, personal and social development and experientially oriented courses, but also during their next profiling. The name and content is interwoven with metaphors, those invite readers to creative attitude when processing the information. This creativity is fragrant spice supporting the taste of lector´s work. Here readers meet with concepts such as game, education, passed experience, present experience, experience, dramaturgy, script, motivation, reflection and feedback, methodics (preparation and implementation) of experientially oriented events, team, it´s role, lector and his/her personal and professional growth and psychohygiene. The book is not database of games, but collective work that summarizes our own experience. The topics introduce collage that in the end captures our conception of experiential education and experiential reflective learning. This is partly influenced by the target group, students, who pass trough this way to gain appropriate competencies with the aim to become qualite personalities and experts in their proffesion. Part of the publication is handbook. We want to give students space for their own notes and commentary based on their own experience, that we find as the key concept in learning process.

Návaznosti

CZ.1.07/2.2.00/28.0145, interní kód MU
Název: Inovace studijního oboru Rekreologie v souladu s požadavky trhu práce
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Inovace studijního oboru Rekreologie v souladu s požadavky trhu práce, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání