k 2015

Developing Discourse Competence in EFL Academic Writing through an Online Course

HUBLOVÁ, Gabriela

Základní údaje

Originální název

Developing Discourse Competence in EFL Academic Writing through an Online Course

Název česky

Rozvoj diskurzivní kompetence v cizojazyčném akademickém psaní v anglickém jazyce prostřednictvím online kurzu

Autoři

HUBLOVÁ, Gabriela (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Emerging Researchers' Conference: ECER 2015 Budapest - European Conference on Educational Research, 2015

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Maďarsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/15:00086759

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

vyučování a učení cizím jazykům; cizojazyčné akademické psaní v anglickém jazyce; diskurzivní­ kompetence; lexikální koheze; reiterace; gramatická koheze; konjunkce; online learning

Klíčová slova anglicky

foreign language teaching and learning; EFL academic writing; discourse competence; lexical cohesion; reiteration; grammatical cohesion; conjunction; online learning

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 1. 4. 2016 17:27, Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D.

Anotace

V originále

The aim of the paper is to introduce analytical procedures for assessing cohesive relations in student EFL academic writing and discuss the results of experimental treatment consisting in participation in a 100% online learning course. After the treatment, both reiteration and conjunction relations were used more appropriately/accurately. The overall frequency of successful uses increased by 25 percent in the case of reiteration relations and nearly 24 percent in the case of conjunction. Moreover, greater variety in reiteration and conjunction devices was achieved.

Česky

Cílem příspěvku je představit analytické postupy pro hodnocení kohezních vztahů v studentském akademickém psaní v anglickém jazyce a posoudit vliv intervence, jež spočívala v účasti v čistě e-learningovém kurzu akademického psaní, na užití lexikálně-kohezních (reiteračních) a gramaticko-kohezních (konjunktivních) prostředků. Po intervenci byly jak reiterativní, tak konjunktivní vztahy vyjádřeny vhodněji/správněji. Počet vhodně/správně užitých reiteračních vztahů se zvýšil o 25 procent, v případě konjunkce o 24 procent. Rovněž byla užita širší škála reiteračních i konjunktivních prostředků.

Návaznosti

MUNI/A/1137/2014, interní kód MU
Název: Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům IV (Akronym: AKTEV IV)
Investor: Masarykova univerzita, Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům IV, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty