2015
Developing Discourse Competence in EFL Academic Writing through an Online Course
HUBLOVÁ, GabrielaZákladní údaje
Originální název
Developing Discourse Competence in EFL Academic Writing through an Online Course
Název česky
Rozvoj diskurzivní kompetence v cizojazyčném akademickém psaní v anglickém jazyce prostřednictvím online kurzu
Autoři
HUBLOVÁ, Gabriela (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Emerging Researchers' Conference: ECER 2015 Budapest - European Conference on Educational Research, 2015
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Maďarsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/15:00086759
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
vyučování a učení cizím jazykům; cizojazyčné akademické psaní v anglickém jazyce; diskurzivní kompetence; lexikální koheze; reiterace; gramatická koheze; konjunkce; online learning
Klíčová slova anglicky
foreign language teaching and learning; EFL academic writing; discourse competence; lexical cohesion; reiteration; grammatical cohesion; conjunction; online learning
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 1. 4. 2016 17:27, Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D.
V originále
The aim of the paper is to introduce analytical procedures for assessing cohesive relations in student EFL academic writing and discuss the results of experimental treatment consisting in participation in a 100% online learning course. After the treatment, both reiteration and conjunction relations were used more appropriately/accurately. The overall frequency of successful uses increased by 25 percent in the case of reiteration relations and nearly 24 percent in the case of conjunction. Moreover, greater variety in reiteration and conjunction devices was achieved.
Česky
Cílem příspěvku je představit analytické postupy pro hodnocení kohezních vztahů v studentském akademickém psaní v anglickém jazyce a posoudit vliv intervence, jež spočívala v účasti v čistě e-learningovém kurzu akademického psaní, na užití lexikálně-kohezních (reiteračních) a gramaticko-kohezních (konjunktivních) prostředků. Po intervenci byly jak reiterativní, tak konjunktivní vztahy vyjádřeny vhodněji/správněji. Počet vhodně/správně užitých reiteračních vztahů se zvýšil o 25 procent, v případě konjunkce o 24 procent. Rovněž byla užita širší škála reiteračních i konjunktivních prostředků.
Návaznosti
MUNI/A/1137/2014, interní kód MU |
|