k 2015

Preparing consciously, practicing effectively (English for Law)

BILOVÁ, Štěpánka

Základní údaje

Originální název

Preparing consciously, practicing effectively (English for Law)

Název česky

Jak se připravit pečlivě a procvičovat efektivně (Právnická angličtina)

Autoři

BILOVÁ, Štěpánka (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Language Centres in Higher Education: Sharing, Innovations, Research, Methodology and Best Practices, 2015

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14640/15:00086828

Organizační jednotka

Centrum jazykového vzdělávání

Klíčová slova česky

komunikační cvičení; technologie ve výuce; aktivní příprava; kombinované studium

Klíčová slova anglicky

communication activities; ICT in teaching; active preparation; part-time students

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 8. 4. 2016 15:01, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.

Anotace

V originále

The work of university part-time students in language courses is affected mainly by a reduced number of in-class sessions, which may lead to limiting communicative components of the lessons This paper introduces interactive activities included in the innovated syllabus of English for International Trade Law in a part-time bachelor’ s degree programme at the Faculty of Law, Masaryk University, neverthless, the mentioned examples can be adapted to various other ESP settings. The paper describes several complex activities, presents examples of students’ work, discusses benefits and drawbacks of individual tasks and suggests further alternatives. The activities combine pre-session preparation and in-class work. When preparing the students should be well aware of the aims of the tasks to be able to produce a piece of work which will enable them to practice the language effectively. The activities are designed to support students’ critical thinking and to eliminate "paste & copy" approach. As a whole, they lead to more personalized, communicative and creative tasks.

Česky

Práce studentů kombinovaného studia bývá v jazykových předmětech ovlivněna zejména sníženou hodinovou dotací, což může vést k omezení komunikačních cvičení. Tento příspěvek prezentuje příklady interaktivních úkolů z inovovaného sylabu kurzu Angličtiny pro právo mezinárodního obchodu nabízeného v rámci bakalářského studia na PrF MU, uvedené ukázky však lze aplikovat na odbornou angličtinu jiných oborů. Prezentace představuje několik komplexních aktivit, uvádí příklady výsledků, hodnotí výhody a nevýhody jednotlivých cvičení a navrhuje možné alternativy. V aktivitách se prolíná domácí příprava a práce v semináři, přičemž je důležité, aby si studenti uvědomovali cíle jednotlivých úkolů. Uvedené aktivity by měli podpořit kritické myšlení a do určité míry odstranit odpovědi formou zkopírovaného textu. Celkově vedou k sérii cvičení, které odrážejí individuální přístup, avšak podporují komunikaci a kreativitu.

Návaznosti

CZ.1.07/2.2.00/28.0233, interní kód MU
Název: Inovace, metodika a kvalita jazykového vzdělávání a odborného vzdělávání v cizích jazycích v terciární sféře v ČR (Akronym: IMPACT)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Inovace, metodika a kvalita jazykového vzdělávání a odborného vzdělávání v cizích jazycích v terciární sféře v ČR, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání