2016
Dynamický rozvoj edukace v muzeích a oboru muzejní pedagogika
JAGOŠOVÁ, LucieZákladní údaje
Originální název
Dynamický rozvoj edukace v muzeích a oboru muzejní pedagogika
Název česky
Dynamický rozvoj edukace v muzeích a oboru muzejní pedagogika
Název anglicky
Dynamical development of education in museums and the discipline museum pedagogy
Autoři
Vydání
Věstník Asociace muzeí a galerií České republiky, Praha, Asociace muzeí a galerií České republiky, 2016, 1213-2152
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku (nerecenzovaný)
Obor
Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
muzejní edukace; muzejní pedagogika; rozvoj oboru
Klíčová slova anglicky
museum education; museum pedagogy; discipline development
Změněno: 28. 7. 2021 08:41, Mgr. Lucie Jagošová, DiS., PhD.
V originále
Muzejní pedagogika je oborem, který především v posledních dekádách zaznamenává prudký nárůst zájmu v mezinárodním měřítku a úspěšné období zažívá také v České republice. Za posledních dvacet let vývoje společnosti, kdy se muzea vrátila ke svobodné interpretaci sbírek, stoupl nejen zájem společnosti o muzea, ale především zájem muzeí o návštěvníky. Článek přehledově nastiňuje hlavní oblasti vývoje oboru.
Anglicky
Museum pedagogy with all its theoretical and practical aspects is a discipline, which in the Czech Republic currently experiences a period of boom. The past twenty years of unrestricted development, when museums ceased to serve as a tool of official propaganda and returned to free interpretation of their collections, saw not only an increase in interest of the society in museums but also a struggle of museums for new audience. From a practical view we thus find a wide offer of activities and fringe programmes of various quality, and on a theoretical level we can follow up the interest of museologists and pedagogues in the hinterland of the discipline. Article brings short reflection of museum pedagogy development in the Czech republic in last two decades.
Návaznosti
MUNI/A/0859/2015, interní kód MU |
|