2015
Gifted pupils with concurrent specific learning disorders
BLAŽKOVÁ, Růžena a Milena VAŇUROVÁZákladní údaje
Originální název
Gifted pupils with concurrent specific learning disorders
Název česky
Nadaní žáci se souběžnou specifickou poruchou učení
Autoři
BLAŽKOVÁ, Růžena a Milena VAŇUROVÁ
Vydání
první. Brno, 6 s. 2015
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Přehledové a vzdělávací texty
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
nadaní žáci se specifickou poruchou učení,vyučování matematice,první stupeň ZŠ
Klíčová slova anglicky
gifted pupils with specific learning disorders, teaching mathematics, primary school
Změněno: 21. 3. 2016 08:48, RNDr. Růžena Blažková, CSc.
V originále
Among various groups of primary school pupils there is a special group of pupils requiring teachers´ special attentions. These pupils are specific for their dual exceptionality, which is the manifestation of the mathematics gift combined with the specific learning or behavioural disability. Pupils who are gifted and at the same time suffer from the learning disability are able to perform extremely well, but their performance is hampered by their disability. The process of their identification is demanding for the teacher, because their disability is very often compensated by the pupils themselves, or they are able to disguise it. The text presents abilities and handicaps of gifted pupils with specific learning disorders (SLD), some characteristics of a pupil gifted in mathematics with the reading disorder and work samples of the gifted pupil in mathematics with the concurrent dyslexia and dysgraphia.
Česky
Zvláštní pozornost učitelů vyžaduje skupina žáků tzv. dvojí výjimečnosti, tj. žáků, u kterých se projevuje kombinace matematického nadání spolu se specifickou poruchou učení nebo chování. Žáci, kteří jsou nadaní a zároveň mají poruchu učení, jsou schopni podávat vynikající výkon, ale ten je někdy znesnadňován právě specifickou poruchou učení. V textu jsou uvedeny schopnosti a handicapy nadaných žáků s SPU, některé charakteristiky matematicky nadaného žáka s poruchou učení a ukázky práce matematicky nadaného žáka se souběžnou dyslexií a dysgrafií.
Návaznosti
MUNI/FR/1393/2014, interní kód MU |
|