e 2015

Gifted pupils with concurrent specific learning disorders

BLAŽKOVÁ, Růžena a Milena VAŇUROVÁ

Základní údaje

Originální název

Gifted pupils with concurrent specific learning disorders

Název česky

Nadaní žáci se souběžnou specifickou poruchou učení

Autoři

BLAŽKOVÁ, Růžena a Milena VAŇUROVÁ

Vydání

první. Brno, 6 s. 2015

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Přehledové a vzdělávací texty

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

nadaní žáci se specifickou poruchou učení,vyučování matematice,první stupeň ZŠ

Klíčová slova anglicky

gifted pupils with specific learning disorders, teaching mathematics, primary school
Změněno: 21. 3. 2016 08:48, RNDr. Růžena Blažková, CSc.

Anotace

V originále

Among various groups of primary school pupils there is a special group of pupils requiring teachers´ special attentions. These pupils are specific for their dual exceptionality, which is the manifestation of the mathematics gift combined with the specific learning or behavioural disability. Pupils who are gifted and at the same time suffer from the learning disability are able to perform extremely well, but their performance is hampered by their disability. The process of their identification is demanding for the teacher, because their disability is very often compensated by the pupils themselves, or they are able to disguise it. The text presents abilities and handicaps of gifted pupils with specific learning disorders (SLD), some characteristics of a pupil gifted in mathematics with the reading disorder and work samples of the gifted pupil in mathematics with the concurrent dyslexia and dysgraphia.

Česky

Zvláštní pozornost učitelů vyžaduje skupina žáků tzv. dvojí výjimečnosti, tj. žáků, u kterých se projevuje kombinace matematického nadání spolu se specifickou poruchou učení nebo chování. Žáci, kteří jsou nadaní a zároveň mají poruchu učení, jsou schopni podávat vynikající výkon, ale ten je někdy znesnadňován právě specifickou poruchou učení. V textu jsou uvedeny schopnosti a handicapy nadaných žáků s SPU, některé charakteristiky matematicky nadaného žáka s poruchou učení a ukázky práce matematicky nadaného žáka se souběžnou dyslexií a dysgrafií.

Návaznosti

MUNI/FR/1393/2014, interní kód MU
Název: Příprava studijních materiálů v anglickém jazyce pro přípravu budoucích učitelů k práci se žáky se specifickými vzdělávacími potřebami v matematice
Investor: Masarykova univerzita, Příprava studijních materiálů v anglickém jazyce pro přípravu budoucích učitelů k práci se žáky se specifickými vzdělávacími potřebami v matematice