BRYCHOVÁ, Alice. Schüler schreiben einen Notizzettel in drei Sprachen. In JANÍKOVÁ, Věra a ANDRÁŠOVÁ Hana. Deutsch ohne Grenzen. Didaktik Deutsch als Fremdsprache. 1st. ed. Brno: Tribun EU, 2015, s. 59-71. ISBN 978-80-263-0932-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Schüler schreiben einen Notizzettel in drei Sprachen
Název česky Žáci píší vzkaz ve třech jazycích
Název anglicky Students write a Sticky Note in three Languages
Autoři BRYCHOVÁ, Alice (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1st. ed. Brno, Deutsch ohne Grenzen. Didaktik Deutsch als Fremdsprache, od s. 59-71, 13 s. 2015.
Nakladatel Tribun EU
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/15:00086836
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-263-0932-1
UT WoS 000475402600003
Klíčová slova česky ovlivňování jazyků; psaní v cizím jazyce; vzkaz; vícejazyčná textová kompetence
Klíčová slova anglicky crosslinguistic influence; multilingual text competence; writtig in foreign language; message
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 29. 1. 2020 15:55.
Anotace
Im Rahmen einer Forschung wurde die multilinguale Schreibkompetenz der Schüler/innen analysiert. Schüler/innen haben drei vergleichbare Texte in drei Sprachen geschrieben und diese wurden mit der Absicht analysiert, die Einflüsse der Erstsprache (L1) auf die erste Fremdsprache (L2) und die zweite Fremdsprache (L3)und gegebenfalls umgekehrt zu entdecken und eventuell auch Einfluss der Erfahrungen mit dem Spracherwerb auf die sprachliche Produktion auf individueller Basis zu finden.
Anotace česky
Jako součást výzkumu vícejazyčných písemných dovedností žáků byly analyzovány tři podobné texty ve třech jazycích s úmyslem najít vlivy prvního jazyka (L1) na písemné užívání prvního cizího jazyka (L2) a druhého cizího jazyka (L3) a případně odhalit vliv zkušeností s výukou jazyků na jazykovou produkci na individuální bázi.
Anotace anglicky
As a part of a research of multilingual writing skills of pupils were three similar texts in three languages analyzed with the intention of the influences of the first language (L1) on dei first foreign language (L2) and the second foreign language (L3) and possibly to discover an influence of the experiences with language acquisition on the linguistic production on an individual basis.
VytisknoutZobrazeno: 11. 5. 2024 00:44