BRYCHOVÁ, Alice. Schüler schreiben einen Notizzettel in drei Sprachen (Students write a Sticky Note in three Languages). In JANÍKOVÁ, Věra a ANDRÁŠOVÁ Hana. Deutsch ohne Grenzen. Didaktik Deutsch als Fremdsprache. 1st. ed. Brno: Tribun EU, 2015, p. 59-71. ISBN 978-80-263-0932-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Schüler schreiben einen Notizzettel in drei Sprachen
Name in Czech Žáci píší vzkaz ve třech jazycích
Name (in English) Students write a Sticky Note in three Languages
Authors BRYCHOVÁ, Alice (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1st. ed. Brno, Deutsch ohne Grenzen. Didaktik Deutsch als Fremdsprache, p. 59-71, 13 pp. 2015.
Publisher Tribun EU
Other information
Original language German
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/15:00086836
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-263-0932-1
UT WoS 000475402600003
Keywords (in Czech) ovlivňování jazyků; psaní v cizím jazyce; vzkaz; vícejazyčná textová kompetence
Keywords in English crosslinguistic influence; multilingual text competence; writtig in foreign language; message
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 29/1/2020 15:55.
Abstract
Im Rahmen einer Forschung wurde die multilinguale Schreibkompetenz der Schüler/innen analysiert. Schüler/innen haben drei vergleichbare Texte in drei Sprachen geschrieben und diese wurden mit der Absicht analysiert, die Einflüsse der Erstsprache (L1) auf die erste Fremdsprache (L2) und die zweite Fremdsprache (L3)und gegebenfalls umgekehrt zu entdecken und eventuell auch Einfluss der Erfahrungen mit dem Spracherwerb auf die sprachliche Produktion auf individueller Basis zu finden.
Abstract (in Czech)
Jako součást výzkumu vícejazyčných písemných dovedností žáků byly analyzovány tři podobné texty ve třech jazycích s úmyslem najít vlivy prvního jazyka (L1) na písemné užívání prvního cizího jazyka (L2) a druhého cizího jazyka (L3) a případně odhalit vliv zkušeností s výukou jazyků na jazykovou produkci na individuální bázi.
Abstract (in English)
As a part of a research of multilingual writing skills of pupils were three similar texts in three languages analyzed with the intention of the influences of the first language (L1) on dei first foreign language (L2) and the second foreign language (L3) and possibly to discover an influence of the experiences with language acquisition on the linguistic production on an individual basis.
PrintDisplayed: 1/8/2024 00:29