2015
Chemické vzorečky versus trojčlenka při výuce chemických výpočtů na základní škole
PTÁČEK, PetrZákladní údaje
Originální název
Chemické vzorečky versus trojčlenka při výuce chemických výpočtů na základní škole
Název česky
Chemické vzorečky versus trojčlenka při výuce chemických výpočtů na základní škole
Název anglicky
Chemical formulas versus rule of three for teaching computational chemistry at lower secondary school
Autoři
Vydání
Konference Moderní trendy ve vyučování ,matematiky a přírodovědných předmětů V, 2015
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
Chemické výpočty; výpočetní vzorečky; trojčlenka; matematický aparát
Klíčová slova anglicky
Chemical calculations; calculation formulas; rule of three; mathematical apparatus
Změněno: 18. 3. 2016 14:38, Mgr. Petr Ptáček, Ph.D.
V originále
Početní úlohy představují pro žáky základních škol jednu z nejobtížnějších oblastí výuky chemie a přírodovědných předmětů vůbec. Jedná se o multifaktoriální jev, který koresponduje se současným trendem klesající matematické gramotnosti českých žáků. Za dané situace je pro pedagogy stále obtížnější nalézat způsoby, jak udržet kvalitní úroveň výuky přírodovědných předmětů v tematických oblastech vyžadujících použití matematického aparátu. Cílem prezentace je představit výsledky výzkumu porovnávající úspěšnost žáků při řešení chemických početních úloh s využitím vzorečků a s využitím trojčlenky.
Anglicky
Counting problems pose for elementary school students one of the most difficult areas of teaching chemistry and science in general. It is a multifactorial phenomenon that corresponds to the current trend of declining numeracy Czech pupils. Given this situation, it is increasingly difficult for teachers to find ways to maintain the level of quality of science teaching in subject areas requiring the use of mathematical tools. The aim of this presentation is to present the results of research comparing the success of students in solving chemical numerical jobs using formulas and using the rule of three.