D 2015

Cognitive strategies and the choice of learning styles in students with learning disabilities

BARTOŇOVÁ, Miroslava

Basic information

Original name

Cognitive strategies and the choice of learning styles in students with learning disabilities

Name in Czech

Kognitivní strategie a výběr stylů učení u studentů s specifickými poruchami učení

Authors

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1.vyd. Eisenstat, Ph Publico, p. 7-15, 9 pp. 2015

Publisher

Pedagogische Hochschule Burgenland

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Austria

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/15:00086933

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-3-85253-524-1

Keywords (in Czech)

specifické poruchy učení adolescent

Keywords in English

specific learning disabilities adolescent

Tags

Reviewed
Změněno: 9/3/2016 14:11, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.

Abstract

V originále

The article describes research in specific learning disabilities. Informant research were secondary school pupils. Determine their preferences in learning styles due to management education.

In Czech

Stať popisuje výzkum v oblasti specifických poruch učeny. Informanty výzkumu byly žáci středních škol. Zjišťuje jejich preference v oblasti stylů učení vzhledem k zvládání edukace.

Links

CZ.1.07/2.2.00/15.0201, interní kód MU
Name: Vzdělávání budoucích středoškolských učitelů přírodních věd a informatiky
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, 2.2 Higher education